Constructorul auto german BMW a raportat miercuri o creștere de aproape 10% a profitului operațional în trimestrul al treilea, grație revenirii cererii chineze pentru automobile de lux, și de asemenea și-a reconfirmat previziunile chiar dacă un nou val de infecții cu coronavirus traversează Europa și SUA..
BMW Group a prezentat datele financiare pentru primele trei trimestre ale acestui an, cu optimism pentru ultimele trei luni care au mai rămas. Trimestrul al treilea a adus o creștere a profitului și a vânzărilor pentru mărcile grupului
„Performanța din trimestrul al treilea subliniază soliditatea operațională a BMW Group și abilitatea de a performa bine într-un mediu cu provocări. Am îmbunătățit câștigurile comparativ cu anul anterior și suntem pe cale să atingem țintele noastre pentru anul întreg. Supraveghem operațiunile zilnice îndeaproape, ținem cont de fluctuațiile regionale ale cererii și putem răspunde la situațiile schimbătoare ale pieței în orice moment” a declarat Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație BMW.
Profitul grupului în trimestrul al treilea a fost de 2,5 miliarde, iar lichiditățile sau ridicat la 3 miliarde.
Zipse a confirmat că grupul intenționează să investească peste 30 de miliarde în cercetare și dezvoltare în următorii 5 ani, în special în zona de inovație.
Pe primele nouă luni, BMW Group a cheltuit în R&D 4,14 miliarde euro, în ușoară scădere față de anul trecut. Cei mai mulți bani au fost cheltuiți pentru dezvoltarea de vehicule electrice.
Compania a mai precizat că modelul iNEXT va fi produs în Dingolfing, în timp ce noul i4 va fi fabricat la Munchen, din 2021. Un alt model electric, nenominalizat, va fi produs la Regensburg în 2022.
În ceea ce privește țintele de emisii de CO2, BMW a transmis că se fac eforturi pentru a respecta aceste limite, în prezent rezultatul fiind cu circa 20% sub țintele impuse de UE, pentru 2019.
Vânzările BMW Group s-au ridicat în trimestrul al treilea la 675.592 unități, în creștere cu 8,6%, însă veniturile au scăzut ușor, la 26,283 miliarde euro (-1,4%). Profitul EBT a crescut cu aproape 10%, la 2,46 miliarde euro, cu o marjă de 9,4%, mai mare cu un punct procentual față de anul trecut. Profitul net s-a ridicat pe trimestrul al treilea la 1,81 miliarde euro.
În total, grupul a vândut în cele nou luni 1,63 milioane autovehicule, în scădere cu 12,5% față de anul trecut. Veniturile în intervalul ianuarie – septembrie a fost de 69,5 miliarde euro, în scădere cu 7 procente. Profitul EBT a fost 2,9 miliarde euro, cu 41,5% mai mic decât anul trecut, iar marja a scăzut la 4,3%, din cauza efectelor pandemiei de coronavirus.