BYD analizează posibilitatea construirii unei uzine în Europa, a declarat un director din cadrul grupului auto chinez pentru Bloomberg News, ceea ce sugerează că BYD înclină mai degrabă spre construirea propriei uzine decât spre preluarea unei uzine din Germania a constructorului american Ford Motor Co.
"Nu ne concentrăm pe facilitățile unei anumite companii", a declarat vicepreședintele BYD, Stella Li. Potrivit acesteia, constructorul chinez este interesat mai degrabă în construire propriilor uzine decât în preluarea facilităților altor companii, scrie Agerpres.
"Facem studii de fezabilitate pentru a evalua planurile noastre viitoare. De exemplu, dacă vom construi o facilitate în acea regiune, care este cea mai bună soluție disponibilă?", a spus vicepreședintele BYD.
Chiar dacă "nu există deocamdată țări vizate pentru construirea de facilități de producție", BYD vrea să ajungă la vânzări solide și o rețea de dealeri în Europa, precum și centre de servicii, pentru a asigura încrederea consumatorilor în brandul BYD, a adăugat Stella Li.
Luna trecută, cotidianul The Wall Street Journal a dezvăluit că Ford poartă discuții cu aproximativ 15 potențiali investitori, printre care se numără și BYD, care sunt interesați să preia uzina Ford de la Saarlouis, Germania.
După ce a avut succes în China cu vânzarea de automobile electrice accesibile, BYD privește acum să se extindă peste hotare. Compania a anunțat planuri vizând vânzarea vehiculelor sale în Europa, inclusiv în Germania, Suedia, Norvegia, Țările de Jos, Franța și Marea Britanie.
În Asia, BYD a început construcția unei uzine în Thailanda, care va fi prima uzină de asamblare a vehiculelor electrice din Asia de Sud-Est, și a început să își vândă automobilele către consumatorii din Australia, Japonia și Singapore. Grupul chinez are deja o linie de asamblare în India.
Cu toate acestea, grupul chinez BYD, la care conglomeratul Berkshire Hathaway Inc. al miliardarului american Warren Buffett este cel mai mare acționar, se confruntă cu o înmulțire a îngrijorărilor în Europa și SUA cu privire la industria chineză din ce în ce mai competitivă, pe măsură ce China devine o mare putere exportatoare în sectorul auto.
O nouă lege aprobată luna trecută de președintele SUA, Joe Biden, vizează reducerea dependenței de mineralele chineze în lanțul de aprovizionare pentru producția de automobile electrice și încurajează mai multe companii să producă vehicule electrice în SUA.
În paralel, constructorii auto rivali analizează cum să concureze cu producătorii chinezi la capitolul costuri. La finele anului trecut, directorul general de la Stellantis, Carlos Tavares, spunea că "pentru a concura cu chinezii, va trebui să avem o structură de costuri comparabilă".
Anul trecut, BYD a vândut un număr total de 1,86 milioane de automobile hibrid și electrice pe baterie, majoritatea în China, și în prezent își concentrează eforturile pe regiunile Asia, Europa și America Latină în încercarea de a domina piața autovehiculelor ecologice.
În America Latină, BYD vrea să fie prezentă pe toate piețele mari, adoptând o strategie agresivă de extindere a rețelei de dealeri pentru a vinde nu doar autoturisme, dar și utilitare, autobuze și taxiuri, a spus Stella Li. "BYD vrea să ducă rata de adoptare a vehiculelor electrice în America Latină până la la 10% și chiar 20% în următorii trei până la cinci ani, de la mai puțin de 2% în prezent. Cred că această schimbare va începe cu flotele de vehicule ale companiilor și cele ale guvernelor", a apreciat vicepreședintele BYD.