Primul pas greșit pentru Porsche, după listare

Primul pas greșit pentru Porsche, după listare
scris 1 mai 2024

După listarea sa pe bursă, Porsche a avut un parcurs fără cusur, cu creșteri pe linie, inclusiv în pandemie sau în criza de semiconductori, când ceilalți se confruntau cu probleme. Anul 2024 aduce însă primele probleme pentru constructorul Porsche, într-un moment în care compania se pregătește să facă tranziția la propulsia electrică.

Scăderi ale vânzărilor, venituri mai mici și un profit în declin substanțial, cu 30%. Acestea sunt rezultatele anunțate de Porsche AG, o companie care se laudă de foarte mulți ani cu una dintre cele mai mari marje de profit și cu creșteri constante ale vânzărilor. Motivul este unul complex, pentru că nu putem vorbi despre pierderea de atractivitate a produselor Porsche și nici despre o scădere a cererii de mașini de lux.

Urmărește-ne și pe Google News
TAROM lansează o nouă ofertă de bilete la prețuri reduse, acum pentru toate cursele CITEȘTE ȘI TAROM lansează o nouă ofertă de bilete la prețuri reduse, acum pentru toate cursele

Veniturile Porsche au scăzut în primul trimestru al anului cu 10,8%, la 9 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o scădere de peste un miliard de euro față de anul trecut. Totul pleacă de la scăderea vânzărilor, care au scăzut cu aproape 4 procente, la 77.640 de autoturisme, cu circa 4000 în minus față de trimestrul similar din 2023. Aparent, 4000 de vehicule nu sunt multe pentru o companie, dar pentru Porsche, un brand exclusivist, volumul este important, atât pentru veniturile pierdute, cât și pentru profitul generat. Rezultatul operațional s-a diminuat cu circa 600 de milioane de euro, la 1,2 miliarde euro, ceea ce reprezintă o scădere drastică, de peste 30 de procente. Iar marja operațională e pierdut 4 puncte procentuale, coborând la 14,2%.

Principala cauză a rezultatelor Porsche din acest început de an este întârzierea cu care Macan a venit pe piață. Modelul a fost tras în jos de incapacitatea diviziei de software a grupului VW, Cariad, de a produce la timp sistemul de operare necesar. Din acest motiv, Porsche a fost nevoit să caute soluții externe, lansând cu întârziere modelul. Generația anterioară a suferit o scădere de 20% a vânzărilor, pe fondul opririi producției și pregătirii lansării noului model, astfel că Macan nu a mai fost, pentru prima dată după mult timp, cel mai vândut model al mărcii, având 20.576 de unități vândute, cu aproape 4000 mai puține decât în urmă cu un an.

VIDEO Austriecii au forat primul kilometru în tunelurile \ CITEȘTE ȘI VIDEO Austriecii au forat primul kilometru în tunelurile "Daniela și Alina". Sute de muncitori români ai austriecilor vor lucra acum și de Paște

O a doua cauză este scăderea cererii de mașini electrice, lucru care a afectat vânzările Taycan, primul și singurul model electric al mărcii. Lansat pe piață cu un succes incontestabil, Taycan și-a pierdut încet entuziasmul și a înregistrat scăderi atât în 2023, cât și în primul trimestru al lui 2024. Cu 4.236 de unități vândute, Taycan a încheiat trimestrul cu 54% scădere, în condițiile în care și în 2023, cu 9.152 de unități vândute, era deja într-o ușoară scădere.

În plus, și Panamera, aflat și el în plin proces de schimbare de generații, și-a diminuat vânzările cu 28%, la 6.139 de unități, astfel că doar Cayenne și familia 718 au crescut în cele trei luni.

„În 2024, ne pregătim pentru viitor. Cu Macan-ul complet electric, noul Panamera, Taycan și noul 911, actualizăm patru dintre cele șase linii de modele ale noastre", a declarat Detlev von Platen, membru al Comitetului Executiv pentru Vânzări și Marketing la Porsche AG. "În pofida accelerării noilor lansări, a întârzierilor de livrare cauzate de cerințele de reglementare din America de Nord și a situației încă dificile a pieței din China, am reușit să menținem livrările la un nivel stabil”.

Volkswagen - Scădere pe linie, dar cu ținte menținute. Mesajul directorului financiar CITEȘTE ȘI Volkswagen - Scădere pe linie, dar cu ținte menținute. Mesajul directorului financiar

Porsche a înregistrat scăderi importante pe piețele din China (-24%) și America de Nord (-23%), cele mai mari piețe ale mărcii în 2023, care în acest an au fost depășite, surprinzător, de Europa, care a depășit 20.000 de vehicule livrate în intervalul ianuarie – martie.

„Chiar și în vremuri dificile, puterea noastră financiară ne permite să investim decisiv în viitorul nostru. Ne consolidăm portofoliul de produse, puterile noastre de inovare și produsele și serviciile noastre”, spune Lutz Meschke, vicepreședinte și membru al Comitetului executiv pentru finanțe și IT la Porsche AG. „În primul trimestru, am câștigat mult elan pentru a pune bazele succesului viitor”.

viewscnt
Afla mai multe despre
porsche rezultate
profit porsche