Scădere majoră de profitabilitate pentru Mercedes

Scădere majoră de profitabilitate pentru Mercedes
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 apr 2024

Mercedes-Benz a pierdut câteva procente semnificative în rentabilitatea vânzărilor (profitul operațional) în primele trei luni ale acestui an, pe divizia de autoturisme.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro “Energy Road - Energie la tine acasă”. Parteneri: AS & Partners, FPPG, Delgaz Grid, Hidroelectrica, Nuclearelectrica, Premier Energy, Romgaz
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Veniturile Mercedes-Benz Group au scăzut cu 4,4% în intervalul ianuarie – martie, la 35,8 miliarde euro, pe fondul scăderilor vânzărilor, dar și al unei schimbări de modele în segmentul superior, numit de companie Top-End. Valoarea EBIT a scăzut cu mai mult de un miliard de euro (-29,8%), la 3,9 miliarde euro, iar rentabilitatea ajustată a vânzărilor a coborât la 9%, de la 14,8% în urmă cu un an, pentru Mercedes-Benz Cars (2,5 miliarde euro față de 4,1 miliarde euro), în timp ce divizia Vans a reușit să crească la 16,3%, de la 15,6%.

TAROM lansează o nouă ofertă de bilete la prețuri reduse, acum pentru toate cursele CITEȘTE ȘI TAROM lansează o nouă ofertă de bilete la prețuri reduse, acum pentru toate cursele

Profitul net al Mercedes-Benz a scăzut cu 24,6%, la 3 miliarde euro, ceea ce înseamnă un declin de un miliard de euro comparativ cu anul anterior. Profitul pe acțiune a pierdut 22,5 procente, ajungând la 2,86 euro (față de 3,69 euro în trimestrul 1 din 2023).

Compania menționează la cauze și creșterea costurilor de gestionare a ciclului de viață, pentru a menține produsele de top.

Mercedes Benz a înregistrat o scădere de 8 procente a vânzărilor, în primul trimestru al anului, cu 462.978 unități, un declin similar fiind raportat și pe segmentul de vehicule electrice (familia EQ), care au înregistrat un volum de 47.521 unități. Vânzările de mașini hibride au rămas la un nivel aproximativ egal, fiind vândute, în total, 90.177 vehicule electrificate (-1,7%).

Ponderea vânzărilor electrificate a crescut ușor, la 19,5% (față de 18,2%).

EXCLUSIV Scădere drastică la vânzările de electrice pentru Grupul Renault CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Scădere drastică la vânzările de electrice pentru Grupul Renault

Comparativ cu primul trimestru al anului precedent, Mercedes-Benz Mobility aproape și-a dublat volumul de afaceri cu mașini electrice, la 2,0 miliarde euro, cu un volum al contractelor de 134,7 miliarde EUR. Veniturile diviziei au fost de 6,8 miliarde EUR, cu 3,3% peste nivelul anului anterior.

Previziunile companiei pentru finalul de an vizează o menținere a veniturilor la nivelul anului anterior, dar cu o scădere a valorii EBIT și a rentabilității, la 10 – 12%.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes vanzari
mercedes benz cars
rezultate mercedes