Mercedes-Benz a pierdut câteva procente semnificative în rentabilitatea vânzărilor (profitul operațional) în primele trei luni ale acestui an, pe divizia de autoturisme.
Veniturile Mercedes-Benz Group au scăzut cu 4,4% în intervalul ianuarie – martie, la 35,8 miliarde euro, pe fondul scăderilor vânzărilor, dar și al unei schimbări de modele în segmentul superior, numit de companie Top-End. Valoarea EBIT a scăzut cu mai mult de un miliard de euro (-29,8%), la 3,9 miliarde euro, iar rentabilitatea ajustată a vânzărilor a coborât la 9%, de la 14,8% în urmă cu un an, pentru Mercedes-Benz Cars (2,5 miliarde euro față de 4,1 miliarde euro), în timp ce divizia Vans a reușit să crească la 16,3%, de la 15,6%.
Profitul net al Mercedes-Benz a scăzut cu 24,6%, la 3 miliarde euro, ceea ce înseamnă un declin de un miliard de euro comparativ cu anul anterior. Profitul pe acțiune a pierdut 22,5 procente, ajungând la 2,86 euro (față de 3,69 euro în trimestrul 1 din 2023).
Compania menționează la cauze și creșterea costurilor de gestionare a ciclului de viață, pentru a menține produsele de top.
Mercedes Benz a înregistrat o scădere de 8 procente a vânzărilor, în primul trimestru al anului, cu 462.978 unități, un declin similar fiind raportat și pe segmentul de vehicule electrice (familia EQ), care au înregistrat un volum de 47.521 unități. Vânzările de mașini hibride au rămas la un nivel aproximativ egal, fiind vândute, în total, 90.177 vehicule electrificate (-1,7%).
Ponderea vânzărilor electrificate a crescut ușor, la 19,5% (față de 18,2%).
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Scădere drastică la vânzările de electrice pentru Grupul RenaultComparativ cu primul trimestru al anului precedent, Mercedes-Benz Mobility aproape și-a dublat volumul de afaceri cu mașini electrice, la 2,0 miliarde euro, cu un volum al contractelor de 134,7 miliarde EUR. Veniturile diviziei au fost de 6,8 miliarde EUR, cu 3,3% peste nivelul anului anterior.
Previziunile companiei pentru finalul de an vizează o menținere a veniturilor la nivelul anului anterior, dar cu o scădere a valorii EBIT și a rentabilității, la 10 – 12%.