Primul tren de metrou construit de Alstom în Brazilia se află deja în București, în depoul Deutsche Bahn (compania feroviară germană), care se află în Berceni, lângă depoul Metrorex. Trenul „Giurgiu” va ajunge miercuri în depoul Metrorex, gata asamblat. Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație (CA) Metrorex, a declarat că, de pe data de 14 mai, 20 de mecanici vor face instructajul pentru noile trenuri.
„Trenul Giurgiu va fi primit miercuri în depoul Metrorex. El se află în prezent la transportatorul german. Acolo va fi asamblat și adus întreg la noi. Recepția trenului se va face după rodajul de 10.000 de kilometri”, a spus Mihai Barbu, pentru Gândul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit președintelui CA Metrorex, la jumătatea lunii mai va începe instructajul mecanicilor pentru noile trenuri.
„De pe data de 14 mai, 20 de mecanici și 10 tehnicieni vor fi instruiți de Alstom, timp de o lună, pentru a putea conduce noile trenuri. După aceea va începe rodajul primului tren”, a precizat Mihai Barbu.
Între timp, al doilea tren Alstom a plecat din Brazilia spre România și ar putea ajunge în București în jurul datei de 18 mai.
Noile metrouri cumpărate de Metrorex vor circula pe Magistrala Drumul Taberei
Noile vagoane, care vor ajunge în România cu foarte mare întârziere, ar urma să intre în circulație anul acesta, pe Magistrala Drumul Taberei.
Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și o capacitate de 1.200 de pasageri.
Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare.
Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Maratonul de Educație Financiară. Director Executiv ISF: Intenționăm să extindem foarte mult educația financiară pentru antreprenori, dar și pentru persoanele adulte care activează în companii Contract de peste 100 de milioane de euro
Valoarea contractului pentru cele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro.
Contractul dintre Alstom și Metrorex poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului. Valoarea totală a proiectului poate urca la 240 de milioane de euro.
„Aceste trenuri vor circula pe recent inaugurata Magistrală 5. Conform cerințelor beneficiarului, trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București. Au caroserie din oțel inoxidabil, 114 metri lungime și 3 metri lățime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri per tren.
Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală. Asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Configurația finală, culorile și finisajele vor fi complet personalizate în conformitate cu cerințele clientului, în etapa de proiectare”, spunea Gabriel Stanciu, director general Alstom România, în 2020.