Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a emis autorizația de construcție a tronsonului de autostradă din A1 care lipsește, însă este nevoie de o a doua autorizație pentru cei 2 kilometri în care vor fi construite două tuneluri.
Încă de luni dimineață, muncitorii au demarat lucrări pregătitoare pentru drumul tehnologic, dinspre nodul rutier Holdea (județul Hunedoara), către Margina (județul Timiș).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu au mobilizat deja mai multe utilaje de mari dimensiuni și dispozitive performante pe care le va folosi pe bucata lipsă de pe autostrada A1, de nici 10 kilometri, până la Holdea.
Încă de la finalul anului trecut, Umbrărescu a anunțat că angajează mineri pentru excavarea de tuneluri pe bucata de autostradă, această operațiune fiind una complexă care implică expertiza pentru dislocarea unor cantități însemnate de pământ și rocă.
În luna octombrie 2022, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost semnat contractul pentru acest tronson de autostradă, cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei făra TVA, banii probin din PNRR, scrie News.ro.
Finalizarea tronsonului lipsă din autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul țării. Aceasta, în condițiile în care drumul național DN68A este cel mai tranzitat din zonă, mereu aglomerat.
Noua bucată de autostradă va avea doua tuneluri așa-numite ”pentru urși”, ce vor măsura, însumat, 2,13 km de tunel forat. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale, cu platforma de 11,25 m.
Lucrările trebuie să fie finalizate până în anul 2026, iar odată finalizat și acest tronson se va putea circula neintrerupt pe autostradă de la intrarea în țară, la Nădlac, județul Arad pana după Sibiu.