Masterplanul Velo, care propune o rețea de piste pentru biciclete la nivelul Capitalei, a fost finalizat. Rețeaua urmează să fie structurată în două categorii: magistrală și secundară.
Traseele principale de piste de biciclete propuse sunt următoarele:
* „Floreasca – Pipera – ZOO Băneasa”, care va face legătura între nordul Capitalei și zona centrală, deservind în același timp Platforma Pipera, are o lungime estimativă de 16,23 kilometri și conectează traseele existente de piste de biciclete de pe Șoseaua Pipera și Fabrica de Glucoză/Petricani;
28 noiembrie - Profit Financial.forum
* „Dimitrie Cantemir – Obregia”, ce leagă zona centrală de partea de sud, conectând în același timp și Parcul Tineretului, are o lungime estimativă de 6,65 de kilometri și nu conectează trasee de piste existente;
* „Bucureștii Noi”, care va face conexiunea între nord-vest și Piața Victoriei, conectând în același timp și Parcul Herăstrău, are o lungime estimativă de 8,91 kilometri și conectează traseele de piste existente de pe Șoseaua Pavel D. Kiseleff, Bulevardul Aviatorilor și Piața Victoriei (care continuă în Calea Victoriei);
* „Victoriei – Giurgiului”, ce va lega centrul și Șoseaua Giurgiului, deservind în același timp și Parcul Carol, are o lungime estimativă de 3,97 kilometri și conectează traseele de piste existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului;
CITEȘTE ȘI VIDEO Răspândirea și popularizarea vehiculelor autonome de tip robo-taxi în China amenință locurile de muncă ale șoferilor din întreaga țară și ridică îngrijorări serioase privind siguranța rutieră* „Colentina – Carol I”, care va face conexiunea între centru și zona de nord-est, are o lungime estimativă de 6,11 kilometri și se conectează cu traseul de piste existente de pe Strada Petricani;
* „13 Septembrie – Ghencea”, ce va face legătura între centru și zona de vest, are o lungime estimativă de 7,46 kilometri și se conectează cu traseul de piste existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Prelungirea Ghencea;
* „Pantelimon”, care va conecta centrul și zona de est, are o lungime estimativă de 7,19 kilometri și nu se conectează cu trasee de piste existente;
* „Drumul Taberei – Elisabeta”, ce va realiza conexiunea între centru și zona de vest, are o lungime estimativă de 7,76 kilometri și nu se conectează cu trasee de piste existente;
CITEȘTE ȘI VIDEO Incendiu la un vapor aflat în șantierul naval Midia* „Traseul Liniei”, care va lega vestul și zona de sud, are o lungime estimativă de 14,94 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Parcul Liniei;
* „Semicircular”, ce va realiza legătura între Cartierul Cotroceni și Piața Muncii, conectând și Piața Victoriei – Ștefan cel Mare – Obor. Are o lungime estimativă de 8,88 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței, Strada Buzești, Calea Victoriei și Bulevardul Decebal;
CITEȘTE ȘI VIDEO Ciolacu: Sunt aproape 781 de kilometri de autostradă și de drum expres, în acest moment, în lucru. 518 sunt efectiv în lucru, diferența, vreo 263 sunt licitați și în etapa de proiectare* „Splaiul Independenței”, ce va face legătura între infrastructura existentă pe Splaiul Independenței și Lacul Morii, are o lungime estimativă de 3,63 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente pe Splaiul Independenței și Lacul Morii;
* „Splaiul Unirii”, care va face legătura între centru și zona de sud-est, are o lungime estimativă de 6,29 kilometri și nu se conectează cu trasee de piste existente;
* „Unirii – Pallady”, ce va realiza conexiunea între centru și zona de est, are o lungime estimativă de 8,97 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Bulevardul Decebal și Strada Liviu Rebreanu;
CITEȘTE ȘI FOTO Românii de la Dumagas Transport investesc în Germania și Italia* „Iuliu Maniu”, ce va face legătura între zona Grozăvești și vestul orașului, are o lungime estimativă de 6,74 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Drumul Osiei;
* „Matei Basarab – Basarabia”, care va conecta centrul și zona de est, are o lungime estimativă de 6,18 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Bulevardul Decebal;
* „Rahova – Alexandriei”, ce va face legătura între centru și zona de sud-vest, are o lungime estimativă de 7,66 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Calea Victoriei;
CITEȘTE ȘI FOTO - VW lansează cel mai puternic model electric din gamă, comparat de șefi cu Golf GTI* „Inel Median Sud”, care va realiza conexiunea între Strada Berzei – Parcul Izvor și Calea Călărași, prin partea sudică a inelului median al Capitalei, are o lungime estimativă de 7,50 kilometri și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Strada Berzei.
* „Inelul Median Nord”, traseul propus fiind alcătuit din străzile Știrbei Vodă, C.A. Rosetti, Maria Rosetti, Popa Petre, Zece Mese, Piața Foișorul de Foc, precum și străzile Traian, Mihăileanu Ștefan, Doctor Burghelea, Prof. Dr. Mihail Georgescu.
Profit.ro a anjunțat recent că Primăria Capitalei pregătește o nouă pistă pentru biciclete, ale cărei lucrări de execuție sunt finalizate încă din 2020, acum urmând să fie chemați experți tehnici care să verifice situația actuală a lucrării, înainte să fie predată Administrației Străzilor.
Traseul va fi tot în zona centrală a orașului, pe ruta Calea Victoriei - Bd. Regina Elisabeta – Bd. M. Kogălniceanu – Splaiul Independenței.
CITEȘTE ȘI VIDEO Valea Oltului - A fost defrișat 20% din 10 hectare de pădureLa începutul anului trecut a fost relatat că Municipiul București a realizat 32,55 kilometri de pistă de biciclete, însă o serie de alte proiecte, prevăzute inclusiv în PMUD, PIDU sau finanțate prin Fondul pentru Mediu, totalizează aproximativ 60 de kilometri.
În cadrul proiectului "Implementarea unui sistem public pentru transport cu bicicleta în zona centrală a Capitalei", care presupune realizarea a patru trasee cu o lungime totală de 48,25 kilometri, au fost realizați până în prezent 16,15 kilometri (traseul 1 - tronsonul 1 și traseul 3). Proiectul este finanțat prin bugetul local și Fondul pentru Mediu.
CITEȘTE ȘI FOTO Chinezii de la MG lansează în Europa noul HS. Au fost anunțate prețurile pentru România În 2022 a fost încheiat cu Trustul de Clădiri Metropolitane contractul pentru realizarea traseului 1 - tronson 2 (3,3 km lungime): Piața Presei Libere - Șos. Kiseleff - Bd. Constantin Prezan. Tronsonul cuprins între Arcul de Triumf - Piața Presei Libere se află în execuție, însă lucrările au fost sistate temporar din cauza condițiilor meteo, urmând a se relua când vremea o va permite, precizează PMB, pentru AGERPRES.
"Pe Șos. Kiseleff a fost frezat stratul de asfalt de pe trotuar, s-au demontat bordurile vechi și au fost înlocuite cu borduri noi din granit, apoi a fost turnat stratul de asfalt de uzură pe o lungime de 600 m, pe partea dreaptă, sens Arcul de Triumf către Piața Presei Libere. Durata de execuție a lucrărilor este de aproximativ 2 luni", menționează Primăria Capitalei.
În ce privește traseele 2 și 4, lucrările vor putea începe după obținerea autorizațiilor de construire, pentru fiecare tronson în parte, era arătat atunci.
- Traseul 2 - Piața Victoriei - Bd. Iancu de Hunedoara - Șos. Ștefan cel Mare - Șos. Mihai Bravu (17,2 km lungime);
- Traseul 4 - Bd. Libertății - Piața Constituției - Bd. Unirii - Bd. Decebal - Bd. Basarabia - Stadionul Național (11,6 km lungime).
În cadrul proiectului "Penetrație Prelungirea Ghencea - Domnești și Supralărgire Bulevardul Ghencea între Str. Brașov și Terminal Tramvai 41" este vizată realizarea unei piste pentru bicicliști de 11,34 kilometri. Sursa de finanțare o reprezintă bugetul local și alte surse legal constituite.
* Direcția Generală Investiții are printre obiective și realizarea unui "Traseu prioritar pietonal și de bicicliști", compus din 42 de subproiecte, care face parte din "Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU)", aprobat în 2012 de Consiliul General al Municipiului București. Până în prezent, au fost obținute autorizațiile de construire pentru 36 subproiecte. Sursa de finanțare o reprezintă buget local. Cele 42 de subproiecte totalizează 9,7 kilometri.
În 2022, în baza propunerilor din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), a fost atribuit contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate "Realizare infrastructură pentru transport verde - piste pentru biciclete în Municipiul București". Proiectul constă în realizarea a cinci trasee prioritare, totalizând 13 kilometri de cale dublă (26 kilometri de cale simplă), după cum urmează:
- Șoseaua București - Ploiești, între Aerogării și Băneasa Shopping City - 1,5 km (parte din "Traseul pentru cumpărături" din PMUD: Piața Victoriei - Băneasa);
- Piața Unirii - Mihai Bravu - 3 km (traseu de agrement);
- Colentina - între Mihai Bravu și Doamna Ghica - 1,5 km (parte din "Traseul către școală" Universitate - Doamna Ghica);
- Petricani - între Doamna Ghica și Dimitrie Pompeiu - 3 km (parte din "Traseul către birou" Doamna Ghica - Pipera);
- Piața Alba Iulia - Piața 1 Decembrie - 4 km (parte din "Traseul de Est").
"Cele cinci trasee vizate au fost propuse pe baza PMUD și ținând cont de tronsoane care sunt deja realizate sau în curs de realizare, în cadrul altor proiecte. (...) Studiul de fezabilitate aflat în curs de elaborare va prezenta scenariile/soluțiile tehnice și impactul lor asupra mobilității. Acesta va analiza opțiunile și va defini traseele în detaliu, lungimea acestora și pozițiile fizice, precum și soluții pentru conexiunile cu pistele din proximitate aflate în diverse etape de execuție/ proiectare. Din punct de vedere constructiv, pistele de bicicliști se vor realiza în principal pe platforma comună cu partea carosabilă și vor respecta prevederile Ghidului privind infrastructura pentru biciclete elaborat la nivelul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației", transmitea PMB.
În plus, Primăria a atribuit contractul pentru realizarea unui Master plan piste biciclete la nivelul Municipiului București, prin care să fie identificate și prioritizate trasee optime, amenajări complementare și inclusiv profiluri-tip pentru pistele de biciclete. În cadrul procedurii de atribuire, a fost desemnată câștigătoare oferta prezentată de F.I.P. Consulting SRL, valoarea contractului fiind de 530.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare de 12 luni.
"Documentul strategic va sta la baza proiectelor de dezvoltare a actualei rețele de piste și va facilita obținerea de finanțare europeană pentru acestea. Este vorba despre un document coordonator prin care vor fi identificate și prioritizate trasee pentru realizarea unei rețele extinse de piste pentru biciclete, atât pe străzile principale, cât și pe cele secundare, amenajări complementare, inclusiv standarde de proiectare. (...) Se urmărește asigurarea legăturii între zonele rezidențiale și zonele principale de interes (locuri de muncă, de educație, comerciale, instituții), precum și între rețeaua de piste deja existentă, precum și cu localitățile din jurul Capitalei, cu platformele industriale limitrofe, cu zonele de interes turistic, de agrement și recreere", preciza Municipalitatea.
În prima etapă, derulată pe o perioadă de patru luni, prestatorul va analiza principalii generatori de trafic/zone de interes și destinații de agrement la nivelul Capitalei, va identifica nevoile utilizatorilor de biciclete actuali și potențiali și va analiza situația infrastructurii existente. În etapa a doua vor fi analizate, identificate și prioritizate noi trasee pentru o rețea extinsă de piste de biciclete noi, în funcție de dezvoltarea unor zone.
De asemenea, au fost realizate piste de biciclete, în cadrul unor proiecte de reabilitare a sistemului rutier, după cum urmează:
- reabilitare sistem rutier și linii de tramvai Șos. Pantelimon - 5,3 km pistă biciclete;
- Supralărgire Fabrica de Glucoza - 3,4 km pistă biciclete;
- Reabilitare sistem rutier și linie de tramvai - Bdul Liviu Rebreanu - 2,7 km pistă biciclete;
- Străpungere Buzești Berzei Uranus - 2,6 km pistă biciclete;
- Pasaj subteran Piața Presei Libere - 2,4 km pistă biciclete.