Ferrari nu va lansa niciodată modele electrice sau autonome, având în vedere că sunetul agresiv al motorului și plăcerea de a conduce reprezintă punctele forte ale producătorului de automobile de lux, susține Sergio Marchionne, președintele Ferrari, citat de CNN.
"Pentru Ferrari este un concept aproape obscen. Un aspect esențial al condusului este sunetul agresiv al motorului", a afirmat acesta.
Ferrari produce totuși un model hibrid plug-in, LaFerrari, și va continua să investească în astfel de mașini, fără a se orienta însă spre autovehicule integral electrice.
CITEȘTE ȘI Bolizii Bugatti și Lamborghini prezentați de VW la Geneva stârnesc controverse după scandalul emisiilorTotodată, Marchionne a exclus posibilitatea ca producătorul auto să lanseze un model cu pilot automat, argumentând că "marca Ferrari este, în fond fundamental, legată de condus".
Marchionne nu este singurul care se opune mașinilor fără șofer. Oliver Blume, directorul general al Porsche, a afirmat recent că nu crede în viitorul acestor mașini, afirmând că "locul unui iPhone este în portofel, nu pe autostrăzi".
Totuși, multe companii din domeniul auto, printre care Ford, Toyota sau BMW, investesc în mașinile fără șofer, iar acestora li se alătură și companii de top din domeniul tehnologiei, cum sunt Google sau Uber.
CITEȘTE ȘI Softul mașinii fără șofer Google a fost modificat după o coliziune cu un autobuzDe asemenea, au existat zvonuri că Apple ar construi o mașină fără șofer, dar acestea au fost infirmate. Potrivit reprezentanților companiei, Apple ar urma să lanseze în 2019 un autovehicul electric, dar nu cu pilotare automată.
În ianuarie, Ferrari a finalizat procesul de separare a activităților companiei de Fiat Chrysler Automobiles (FCA). În urma operațiunii, participația de 80% deținută de grup la constructorul fondat de Enzo Ferrari în urmă cu 86 de ani o fost transferată către acționarii FCA.