Vânzările de automobile Dacia în Marea Britanie au scăzut ușor în primele două luni ale anului, pe o piață în creștere, în condițiile în care marca românească a vândut în februarie doar 512 de autovehicule în această țară, în coborâre cu peste 10% față de perioada similară din 2015, potrivit datelor publicate de asociația britanică a producătorilor și dealerilor auto.
Dacia a vândut 2.179 de autoturisme noi pe piața britanică în perioada ianuarie-februarie, cu 0,5% mai puține decât în perioada echivalentă a anului trecut. Astfel, cota de piață a Dacia în Marea Britanie a coborât în primele două luni din 2016 la 0,86%, de la 0,91% în perioada similară din 2015. În februarie, marca românească a obțiunut o cotă de 0,61%, față de 0,74% în urmă cu un an.
Per ansamblu, vânzările de mașini noi în Marea Britanie au crescut în primele două luni ale anului cu 4,6%, la 253.073 de unități. În februarie, înmatriculările de mașini noi în Marea Britanie au avansat cu 8,4%, la 83.395 de unități, cea mai mare creștere anuală aferentă lunii februarie din ultimii 12 ani.
CITEȘTE ȘI Înmatriculările Dacia în Germania au scăzut ușor în primele două luni, la 6.574 unitățiÎnmatriculările de automobile noi Renault, proprietarul Dacia, au crescut cu circa 29% în primele două luni din 2016, la 6.093 de automobile, asigurându-i o cotă de 2,41% pe piața auto britanică, față de 1,95% în perioada ianuarie-februarie a anului trecut. În februarie, livrările au urcat cu aproape 14%, la 1.948 de unități, echivalentul unei cote de piață de 2,34%, în creștere de la 2,22% în februarie 2015.
Grupul francez Renault a preluat compania Automobile Dacia în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto low-cost din Europa. Vânzările totale sub marca Dacia au crescut cu 7,7% anul trecut, la un număr record de 550.920 unități, din care peste 93% pe piețele din afara României, unde livrările s-au majorat cu 6%.