Audi, divizia de automobile de lux a Volkswagen, a înregistrat un profit net de 4,2 miliarde de euro în 2015, în scădere cu aproape 4% față de anul anterior, rezultatul fiind influențat negativ și de scandalul emisiilor poluante. Totuși, reprezentanții companiei au declarat că nu anticipează pentru 2016 costuri semnificative legate de acest scandal, transmit Reuters și MarketWatch.
Profitul operational al companiei a scăzut cu 6%, la 4,8 miliarde de euro, deși cifra de afaceri a crescut cu 8,6%, la nivelul record de 58,4 miliarde de euro.
Anul trecut, costurile legate de trucarea nivelului emisiilor au însumat 228 de milioane de euro. Reprezentanții companiei spun că efectele viitoare ale scandalului asupra bilanuțului nu vor fi semnificative, iar costurile vor fi suportate, predominant, de marca VW.
Un alt factor care a influențat negativ rezultatele Audi este reprezentat de provizioanele constituite pentru repararea automobilelor dotate cu airbaguri Takata. În total, Audi și VW au chemat în serviceurille din SUA, pentru reparații, circa 860.000 de mașini echipate cu astfel de airbaguri.
Takata, cel mai mare producator de airbaguri din lume, se află în centrul unui scandal de proporții după ce a recunoscut că mecanismele airbagurilor instalate pe mai mult de 50 milioane de mașini la nivel mondial ar putea fi defecte.
Audi anticipează o creștere moderată a vânzărilor anul acesta, dar a avertizat că investițiile în dezvoltarea unor modele noi, ar putea avea influența negative profitul. Compania țintește o marjă de profit cuprinsă între 8% și 10%.
CITEȘTE ȘI ANALIZĂ De la super-mașini noi la revoluții în categoria SUV, salonul de la Geneva vine plin de surprizeAnul trecut, Audi a fost depășită de Mercedes-Benz, divizia de lux a Daimler, în topul producătorilor auto premium, pentru prima dată din 2010. Astfel, divizia de mașini de lux a Volkswagen, a coborât pe poziția a treia în clasament. Vânzările Mercedes-Benz au crescut, în 2015, cu 13,4%, la valoarea record de 1,87 milioane de mașini, în timp ce Audi a înregistrat o creștere de doar 3,5%, la aproximativ 1,8 milioane de mașini.
Grupul Volkswagen este implicat într-un scandal uriaș după ce a admis că a utilizat un dispozitiv special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani.
Volkswagen a amânat publicarea rezultatelor financiare la nivelul grupului pentru anul 2015, programată initial pe 10 martie, din cauza dificultăților legate de calcularea impactului financiar generat de scandalul emisiilor poluante.