SUV-ul de clasă B construit de Ford la Craiova, Puma, a depășit, pentru prima dată de la lansarea sa, două dintre modelele cu care concurează pe piața internă. Este vorba despre Sandero și Duster, de la Dacia, afectate de schimbările de legislație a emisiilor.
Datele detaliate privind înmatriculările, transmise de APIA și analizate de Profit.ro, arată că, în luna ianuarie, Ford Puma a reușit să înmatriculeze 237 de unități pe piața românească, clasându-se astfel pe poziția a doua în clasamentul vânzărilor (înmatriculări). Pe primul loc, așa cum se întâmplă încă de la lansarea sa, s-a aflat Dacia Logan, iar pe locul 3 s-a situat un alt model de la Ford, Focus.
Dacia Sandero, care de obicei se afla pe locul2, s-a situat abia pe locul 5, cu numai 189 de unități înmatriculate (-80%), modelul produs în Maroc și la Mioveni (Stepway) fiind afectat de schimbarea de generații, inclusiv în stocurile dealerilor. În același timp, Dacia Duster, care și-a disputat cu Sandero, de-a lungul timpului, locurile 2 și 3, s-a situat doar pe locul 9, cu numai 153 de unități (cu 83% mai puține decât anul trecut).
Marca Dacia, liderul pieței auto din România, a înregistrat un volum total de autoturisme înmatriculate de 914 unități, în ianuarie, cu o scădere de 74,4% față de anul trecut, în timp ce Ford a avut o creștere de 31,3%, situându-se pe locul al doilea în prima lună a anului. Pe locul al treilea, Toyota a avut o creștere de 8 procente.
Cele mai multe mărci au încheiat prima lună în scădere, unele mărci, cum este cazul Renault (-80%) sau VW (-65%) înregistrând un declin la fel de mare ca al Dacia.
CITEȘTE ȘI FOTO Prima imagine cu a patra generație Skoda FabiaRomânia a înmatriculat în ianuarie un volum foarte mic de autoturisme, 5.913 unități, un declin de aproape 50% față de ianuarie 2020. Cauzele nu sunt foarte clar elucidate, dar în centrul acestei situații se află schimbările legislative suprapuse: au intrat în vigoare atât standardul de emisii Euro 6d full, cât și țintele de emisii de CO2, în calcul 100%, impuse de Uniunea Europeană constructorilor de automobile pentru flotele vândute. În acest context, dealerii și-au înmatriculat propriile stocuri și i-au încurajat pe cumpărătorii de automobile din decembrie să nu aștepte cele 90 de zile în care și-ar putea înmatricula automobilele, deoarece ar putea să rămână cu ele neînmatriculate.
CITEȘTE ȘI Creșterea puternică a Kindred Group în 2020, alimentată inclusiv de ascensiunea Unibet și Vlad Cazino în RomâniaFord Puma este al doilea SUV intrat în producție la Craiova, alături de EcoSport, și are prețuri care depășesc modelul concurent, Duster, produs de Dacia. Lansat în urmă cu mai puțin de doi ani, Puma se bucură de un succes important pe piețele din Europa, numărându-se printre cele mai vândute SUV-uri de clasă B de pe continent.