Marca Porsche, care s-a desprins de VW Group și este listată pe bursă de un an, înregistrează noi performanțe financiare în acest an, raportând o creștere a veniturilor și a marjei operaționale.
Porsche AG a înregistrat venituri de 30,13 miliarde euro în primele nouă luni ale acestui an, cu un profit operațional de 5,5 miliarde euro, mai mare cu 9 procente față de perioada similară din 2022. Marja companiei continuă să crească spre ținta fixată de management pe termen mediu, de depășire a pragului de 20%, fiind la un nivel de 18,3 procente în primele trei trimestre.
"În timp ce investim masiv în brand și tehnologie, am obținut simultan un rezultat puternic și un flux de numerar robust. Continuăm să beneficiem de o cerere puternică și de un mix pozitiv de produse și de efecte asupra prețurilor”, a declarat Lutz Meschke, CFO al Porsche, care deține și poziția de COO.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fluxul net de numerar pentru segmentul auto al companiei a fost de 3,39 miliarde de euro, cu o marjă în scădere la 12,2%. Porsche raportase anterior o creștere a livrărilor 9,6%, la 242.722 de vehicule, în primele nouă luni ale anului 2023.
"Exclusivitatea și individualizarea produselor noastre sunt în continuă creștere", explică Oliver Blume, CEO al mărcii, cel care conduce și VW Group. El mai spune că marca a înregistrat creșteri peste medie în Europa, America de Nord, precum și în Asia și piețele emergente. „Spre deosebire de producătorii de lux de nișă, beneficiem de efecte de scalare în cadrul Porsche și de avantaje de cost datorită cooperării cu Grupul Volkswagen”, explică Blume.
Porsche pregătește patru modele noi anul viitor și confirmă previziunile financiare pentru finalul anului. Constructorul se așteaptă la o rentabilitate operațională a vânzărilor cuprinsă între 17 și 19% pentru întregul an. Această prognoză se bazează pe venituri din vânzări cuprinse între 40 și 42 de miliarde de euro.