Noul model Sport Turismo, de la Porsche, lansat la începutul acestui an, are începând din această toamnă și o versiune hibrid, ce face din el cel mai puternic wagon sport din lume.
Porsche Panamera Sport Turismo este declinarea caroseriei Gran Turismo, a lui Panamera, sub forma unui wagon, oferind astfel mai mult spațiu celor care doresc să conducă și în concediile cu familia un automobil Porsche. Pe lângă motoarele din gamă, anunțate odată cu lansarea, producătorul din Stuttgart introduce acum și o propulsie hibridă, care se bazează pe motorul V8 de 4 litri, de 550 CP, existent în portofoliu, și îi adaugă un ajutor sub forma unui motor electric, alimentat de la o baterie Li-Ion.
Puterea totală instalată la bordul lui E-Hybrid Sport Turismo va fi de 680 CP, în timp ce consumul mixt de combustibil va scădea până la 3 litri la 100 km, potrivit datelor oficiale. Grație cuplului instantaneu al motorului electric, accelerația noului model Porsche este de 3,4 secunde, de la 0 la 100 km/h, ajungând rapid la viteza maximă de 310 km/h. Din păcate, autonomia bateriei este de numai 49 de km, aceasta având o capacitate suficientă pentru deplasările scurte, pentru intrarea sau ieșirea din garaj, parcurgerea zonelor cu restricții de viteză sau zgomot (14,1 kWh). Încărcarea la priză durează de la 2,4 la 6 ore, în funcție de capacitate instalației folosite.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Arhitectura interioară a lui E-Hybrid este una tipică mașinilor sport, cu 4 locuri plus unu, la care se adaugă portbagajul spațios, de 425 litri. Acesta se poate extinde parțial sau total, deoarece spătarele celor trei scaune din spate pot fi rabatate împreună sau separat, 40:20:40, și deblocate electric din compartimentul pentru bagaje. Când toate scaunele sunt rabatate, volumul util ajunge la 1.295 litri.
Din punct de vedere tehnic, Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo folosește tehnologia de boost de la Porsche 918 Spyder, integrată cu un actuator electric și cutia cu dublu ambreiaj Porsche DoppelKupplung.
Prețul noului Sport Turismo E-Hybrid este de 195.108 euro, versiunea de bază având inclus sistemul electronic de stabilizare Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport), cu diferențialul spate blocabil Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), sistemul de frânare de înaltă performanță Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), jante din aliaj de 21 de inci cu un design turbo 911, Power Steering Plus, pachetul Sport Chrono și aer condiționat auxiliar ca dotări standard. La fel ca în cazul tuturor modelelor Panamera Sport Turismo care au peste 440 CP, este inclusă și o suspensie pneumatică adaptivă, cu trei perne de aer, ce include Porsche Active Suspension Management (PASM).