Platforma B0 a Alianței Renault - Nissan, pe care sunt construite toate modelele Dacia în prezent, se transformă în CMF-B, o platformă modulară ce va fi folosită de toate mărcile din alianță, inclusiv de Dacia. Primele modele care urmează să fie dezvoltate pe o nouă platformă nouă vor fi Logan și Sandero, generația a treia, care vor fi lansate în 2019. UPDATE: Uzina de la Mioveni este prevăzută să treacă la producția pe platformele CMF până în 2020.
Reprezentanții Renault au confirmat la Frankfurt faptul că viața actualei platforme utilizată de marca Dacia pentru toate modelele sale se apropie de final, după două generații constrite pe structura care a plecat de la vechiul Clio, a fost dezvoltată apoi de Nissan pentru modelele sale subcompacte, apoi a fost adaptată pentru Duster, astfel încât să poată găzdui tracțiunea integrală de la Qashqai, și nu în ultimul rând a fost alungită pentru modele precum Lodgy, Dokker sau Duster Oroch.
Potrivit informațiilor din industrie, Dacia Duster este ultimul model al mărcii Dacia care va fi construit pe această platformă.
Între timp, Renault – Nissan au dezvoltat noua generație a platformei comune a alianței destinată modelelor de clasă B, platformă care face parte acum din noua familie CMF, în cadrul căreia au fost introduse în procesul de industrializare variantele CFM-C/D, pentru mașinile compacte și medii, și CMF-A cea mai mică clasă. Alianța are deja modele dezvoltate pe această platformă CMF-B (dezvoltată din fosta platformă V de la Nissan) și care intră în producție în perioada următoare. Este vorba în primul rând despre Nissan Juke, a doua generație. Pentru 2012 va fi o serie lungă de lansări în alianță, serie în care ar trebui să se înscrie și modelele Dacia Logan și Sandero, dar și viitorul crossover compact. Acestea vor părăsi în acest fel perioada platformei B0, prim platformă Dacia din epoca Renault.
CITEȘTE ȘI Reprezentanții Renault confirmă informațiile Profit: Dacia va înlocui Lodgy cu un crossover. Acesta ar putea să poarte numele vehiculat, Grand Duster și să aibă 7 locuriPlatformele modulare CMF ale Alianței Renault Nissan, așa cum sunt și alte platforme modulare de la alți producători, nu sunt platforme în adevăratul sens al cuvântului, ci cuprind module ce pot fi schimbate între diferite modele, de diferite dimensiuni, pot utiliza componente comune, care de asemenea se pot transfera de la o marcă la alta și de la un model la altul, reducând astfel considerabil costurile de producție. Cu siguranță, modelele Dacia vor avea componente specifice nivelului de cost pe care marca îl are (așa cum B0 a fost derivată din platforma B) însă prin integrarea în cadrul unei platforme modulare, acestea vor putea fi utilizate pe linii de fabricație comune și vor putea contribui la reducerea costurilor de dezvoltare.
În prezent, viitoarele modele Logan și Sandero se află în plin proces de dezvoltare, primele schițe și propuneri fiind demarate încă din 2015. Lansarea acestora ar trebui să se facă treptat, la saloanele de la Geneva și Frankfurt 2019 sau simultan, așa cum s-a întâmplat în 2012.
UPDATE: Potrivit informațiilor oficiale Renault, cele trei componente ale familiei de platforme CMF sunt CMF-A, CMF-B și CMF C/D. Cea mai mică este destinată vehiculelor mici, economice, în special pe piețele cu creștere mare, CMF-B, vehiculelor medii, iar CMF C/D, vehiculelor mari, inclusiv SUV-urilor și crossoverelor. „Până în 2020, platformele CMF vor fi introduse în toate uzinele Alianței Renault Nissan din lume, iar acestea vor fi utilizate la 70% din mașinile produse de Alianță. CMF va acoperi cele mai multe vehicule ale Renault, Dacia, Nissan și Datsun.”, se arată într-un document al Alianței Renault Nissan, din care face parte Dacia. Platformele CMF nu vor fi utilizate de marca Infiniti.” Întreg procesul ar trebui să aducă reduceri de costuri de achiziții de 30% și reduceri de costuri ale produselor de 40%.