Porsche lansează, pentru prima dată în istoria mărcii, un model propriu pe altă piață decât cea din Germania. Astfel, SUV-ul Macan debutează în China, ca primă piață, în locul Germaniei, conform tradiției mărcii.
Productorul de automobile sport de lux Porsche rupe tradiția mărcii și lansează un model, pentru prima dată de când există marca, pe piața din China și nu pe cea din Germania. Este vorba despre noul Macan, care afost, de altfel, prezentat în premieră tot în China, în luna iulie. Acum, cumpărătorii chinezi pot comanda deja noul SUV, în timp ce europenii, inclusiv cei din Germania, mai trebuie să aștepte până în septembrie. Primele livrări vor începe în luna noiembrie, potrivit informațiilor constructorului german. Pe piața din SUA, lucrurile sunt și mai lente. Aici comenzile vor putea fi făcute la sfârșitul anului, in timp ce primele mașini vor ajunge la clienți anul viitor.
Decizia celor de la Porsche este una firească, o consecință a creșterii tot mai rapide a vânzărilor din China pentru toate modelele Porsche, dar mai ales pentru SUV-uri. Șefii companiei au renunțat astfel la tradiția lansărilor europene și au ales piața cea mai efervescentă pentru companie, una care ar putea deveni anul acesta cea mai mare din punct de vedere al volumului vândut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Porsche nu este primul constructor de automobile care alege China pentru lansarea unui produs, atât BMW, cât și PSA alegând această țară pentru prezentarea în premieră a unui model nou.
Macan este cel mai vândut model al Porsche și a fost prezentat în premieră mondială, în versiunea revizuită, într-un eveniment din Shanghai, în luna iulie. Deși SUV-ul nu este o generație nouă, ci doar un facelift, compania mizează pe un impuls serios al acestei „înnoiri” de la jumătatea vieții.
Din punct de vedere estetic, Macan a fost redesenat la partea frontală, pentru a avea o postură mai lată, mai stabilă. Noi blocuri optice, cu lumini LED au devenit standard, iar la interior un display central mare și alte detalii au împrospătat micul SUV. De asemenea, noi tehnologii de asistență, noi anvelope și un nou sistem de comunicare (Porsche |Communication Management) ridică nivelul de tehnologizare al lui Macan.
Porsche a vândut peste 350.000 de unități Porsche Macan de la lansarea sa în 2014, din care aproximativ 100.000 au fost vândute în China.