Porsche încheie primul trimestru cu scăderi pe aproape toate piețele globale

Porsche încheie primul trimestru cu scăderi pe aproape toate piețele globale
scris 17 iul 2020

Marca de automobile sport Porsche a anunțat rezultatele de vânzări din primul trimestru al acestui an, cu o scădere destul de mică la nivel global și una consistentă în piața de origine, Germania, cauzată de blocajele induse de epidemia de coronavirus.

Porsche a livrat în primele șase luni ale acestui an 116.964 de autoturisme, cu 12% mai puține decât anul trecut. De la scăderea de 3 procente din regiunea comercială „Asia - Pacific, Africa și Orientul Mijlociu”, (care include China cu - 7 procente), până la scăderea dură din Germania, de 25%, și de 21% în SUA, constructorul din Stuttgart s-a confruntat cu efectele pandemei, care au adus la închideri de uzine și dealeri aflați în imposibilitatea de a mai vinde mașini. Europa, în ansamblul ei, a generat o scădere de 18 procente pentru Porsche, un rezultat mult sub media pieței, care se apropie de 40%, ceea ce arată că automobilele premium au rămas aproape la fel de căutate și în lunile de restricții.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit datelor constructorului, SUV-ul Cayenne a rămas cel mai vândut model și în acest an, cu 39.245 unități, urmat la mică distanță de Macan, cu 34.430 unități. Celebrul 911 a reușit să atragă 16.919 clienți, însă modelul cu adevărat performant poate fi considerat Taycan, primul automobil electric al mărcii, care a înregistrat 4.480 de unități livrate clienților.

Piața auto din Europa, revenire parțială. Dacia și Renault, mărcile care au beneficiat de creșterea din Franța. La nivelul primului semestru, situația rămâne gravă CITEȘTE ȘI Piața auto din Europa, revenire parțială. Dacia și Renault, mărcile care au beneficiat de creșterea din Franța. La nivelul primului semestru, situația rămâne gravă

Piețele globale ale Porsche sunt împărțite în mod echitabil, însă lider rămâne regiunea care cuprinde și China - cea mai mare piață individuală a mărcii - cu 55.550 mașini vândute (din care aproape 40.000 au fost livrate chinezilor). Aici, Japonia și Coreea de Sud au împins în sus rezultatele, amebele înregistrând creșteri mari, cu 4.242 și, respectvi, 3.675 unități. Europa, în schimb, a scăzut de la 40.000, la 32.312 unități, în special din cauza celor aproape 4.000 de vehicule în minus din Germania (10.702, față de 14.186 anul trecut). Și America a coborât, la 29.102 unități Porsche, din care 24.186 au fost ale clienților din SUA.

„Vedem tendințe pozitive, însă continuăm să simțim efectele crizei coronavirus în al doilea trimestru, în special în SUA și Europa. Un factor crucial aici a fost luna aprilie, unde aproape toate centrele Porsche din aceste piețe au fost închise”, a spus Detlev von Platen, membru al Consiliului de Administrație Porsche AG, pentru vânzări și marketing. El mai spune că trimestrul doi din 2019, cu care se face comparația, a fost, în plus, un trimestru puternic, ceea ce accentuează cifrele negative.

viewscnt
Afla mai multe despre
porsche
vanzari auto
piata auto
rezultate porsche