Datele financiare ale Porsche AG, companie listată pe bursă începând de anul trecut, arată o creștere importantă atât a veniturilor, cât și a profitului operațional, în primele șase luni ale anului.
Porsche a înregistrat un avans al veniturilor de 14 procente, în perioada ianuarie – iunie, depășind 20 miliarde euro, un rezultat record care se suprapune pe cea mai bună jumătate de an din istoria mărcii. În același timp, creștere a fost susținută și de baza de raportare mai scăzută din 2022, cauzată de criza de semiconductori. În același interval, profitul operațional al Porsche a crescut cu aproape 11 procente, la 3,85 miliarde euro, cu peste 300 de milioane de euro mai mult decât în urmă cu un an. Surprinzător, rentabilitatea operațională a scăzut ușor, ca urmare a creșterii producției și a altor costuri, fiind de 18,9%, cu 1,5 puncte sub cea din 2022. Și fluxul de numerar a scăzut ușor, cu 170 de milioane de euro (-7,2%).
În semestrul 1, Porsche a livrat 167.354 de automobile, cu 14,7% mai multe decât anul trecut, un volum care reprezintă un nou record pentru marca germană deținută de VW Group.
„Încă o dată am publicat cifre de succes, investind în același timp mult în viitorul nostru. Feedback-ul clienților noștri și rezultatele noastre demonstrează că suntem pe drumul cel bun.”, a declarat CEO-ul Oliver Blume. Și directorul financiar, Lutz Meschke este mulțumit de rezultate. „Suntem mândri de rezultatele pe care le-am obținut în acest mediu provocator. Creșterea vânzărilor și a profiturilor se datorează în primul rând creșterii vânzărilor cu prețuri consistente. A fost un efort extraordinar de echipă. Profitul operațional al grupului a crescut cu aproape 11%, în ciuda costurilor mai mari comparativ cu anul trecut. Costurile crescute s-au datorat parțial mediului inflaționist, intensificării activităților de vânzări legate de lansarea noului Porsche Cayenne, digitalizării și angajamentului nostru sporit în sportul cu motor.”
Porsche își confirmă prognoza pentru întregul an 2023, cu condiția ca situația economică globală și a lanțului de aprovizionare să nu se înrăutățească semnificativ. La sfârșitul întregului an 2023, Porsche se așteaptă la o rentabilitate operațională a vânzărilor a Grupului în intervalul de 17 până la 19%. Această prognoză include venituri presupuse din vânzări ale Grupului cuprinse între 40 și 42 de miliarde de euro.
„În ciuda provocărilor globale, investim mult în dezvoltarea noastră, în inovații și în întregul ecosistem Porsche pentru produse și servicii viitoare. Suntem hotărâți în efortul nostru de a merge mai departe cu strategia noastră de lux sportiv modern”, subliniază CFO Lutz Meschke.