Skoda a reușit să obțină profit operațional în 2020, dar în scădere cu jumătate față de 2019

Skoda a reușit să obțină profit operațional în 2020, dar în scădere cu jumătate față de 2019
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 26 mar 2021

Skoda și-a prezentat bilanțul pentru anul 2020, anunțând că a obținut un profit operațional „clar pozitiv”, în pofida pandemiei COVID-19. Compania a vândut pentru al șaptelea an consecutiv peste 1 milion de vehicule.

Skoda Auto a obținut venituri în valoare de 17 miliarde euro în 2020, generând un profit operațional de 756 milioane de euro, cu o eficiență de 4,4% a vânzărilor. Compania anunță investiții de 2,5 miliarde euro în noi tehnologii, pentru următorii 5 ani. Skoda Auto este deținută integral de Volkswagen AG, rezultatele sale fiind raportate în bilanțul companiei germane.

Urmărește-ne și pe Google News

Situația generată de pandemia de coronavirus din 2020 a adus constructorului ceh Skoda o scădere de 13,8% a veniturilor (-2,7 miliarde euro față de nivelul record din 2019), și o scădere mult mai mare a profitului operațional (-45,5% din cele 1,66 miliarde euro din 2019). Principalul motiv a fost oprirea uzinelor în urmă cu un an, în perioada martie – aprilie (39 de zile), scăderea cererii de automobile pe toate piețele pe care este prezentă marca și creșterea vânzărilor de vehicule electrice și hibrid, în Europa, mașini care au o pondere foarte scăzută în portofoliul mărcii. Marja profitului operațional a scăzut de la 8,4% în 2019, la 4,4% în 2020.

Compania a fost nevoită să reducă costurile fixe cu 550 milioane de euro, pentru a compensa pierderile generate de pandemie.

Dacia Spring - Lansarea precomenzilor a generat o adevărată isterie în rândul românilor CITEȘTE ȘI Dacia Spring - Lansarea precomenzilor a generat o adevărată isterie în rândul românilor

În total, Skoda a livrat 1.004.800 automobile clienților săi, reușind și în 2020 să depășească, la limită, pragul de 1 milion de vehicule, după ce, cu un an înainte, atinsese volumul de 1,24 milioane de vehicule. Scăderea vânzărilor cauzată de pandemie a fost de 19,1%, o valoare comparabilă cu media scăderilor la nivel european și global. Cel mai mare impact l-a avut piața din China, unde marca a fost mult mai afectată decât alte mărci, scăderea fiind de aproape 39 procente. Astfel, pe restul piețelor, declinul vânzărilor Skoda a fost de numai 13,4%, volumul fiind de 831.800 unități livrate.

După China, a doua piață ca mărime pentru Skoda a fost Germania, urmată de Rusia, unde marca cehă conduce proiectul de piață pentru întreg grupul VW.

„Echipa Skoda a demonstrat o reziliență extraordinară și flexibilitate în condiții extrem de provocatoare. Aș vrea să mulțumesc tuturor celor de la Skoda pentru angajamentul lor remarcabil. Mulțumită acestei echipe mari, am reușit să livrăm peste un milion de vehicule clienților din toată lumea pentru al șaptelea an la rând. În Europa, am fost capabili să creștem cota de piață la 5,4%, întărindu-ne poziția ca brand lider în segmentul de volum”, a declarat Thomas Schäfer, CEO Skoda Auto.

Skoda a reușit să obțină profit operațional în 2020, dar în scădere cu jumătate față de 2019

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda
rezultate skoda
livrari skoda
skoda 2020