INFOGRAFIC Semnal important din zona auto pentru economiile din Europa, inclusiv România: înmatriculările de vehicule comerciale au crescut în luna februarie. Singura scădere, la autobuze

INFOGRAFIC Semnal important din zona auto pentru economiile din Europa, inclusiv România: înmatriculările de vehicule comerciale au crescut în luna februarie. Singura scădere, la autobuze
scris 25 mar 2021

Piața de vehicule comerciale din Uniunea Europeană a înregistrat o creștere mică, dar foarte importantă, în luna februarie, comparativ cu februarie 2020, singurul sector afectat în continuare sever fiind cel al autobuzelor și microbuzelor, indică date analizate de Profit.ro.

Țările din Uniunea Europeană au înmatriculat, în a doua lună a anului, 156.444 vehicule comerciale, care includ, LCV-uri, camioane grele și ușoare, autobuze și microbuze, creșterea fiind de 1,2% comparativ cu februarie 2020. Doar opt țări au raportat scădere în luna a doua, între care două piețe majore, Spania (-15,3%) și Germania, cu un procent mai mic, -1,9%, pe toate categoriile de vehicule comerciale în timp ce 11 state au avut creșteri cu două cifre, iar celelalte au înregistrat și ele rezultate mai bune ca în urmă cu un an.

Urmărește-ne și pe Google News
Modalitatea prin care antreprenorii români își pot promova produsele către sute de mii de persoane CITEȘTE ȘI Modalitatea prin care antreprenorii români își pot promova produsele către sute de mii de persoane
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Printre acestea se numără și România, care, cu numai 0,4% avans, se numără printre țările care pot spune că au oprit, pentru moment, pierderile pe acest sector. În total, au fost înmatriculate în Europa cu 2.200 autovehicule în plus, față de perioada similară de anul trecut. În România, au fost înmatriculate 1.607, cu 6 vehicule în plus.

După două luni, ca urmare a rezultatelor slabe din ianuarie, piața de vehicule comerciale din Europa este pe minus, deocamdată, cu 3,3 procente (3,5% scădere pentru România). În total, piețele cumulate UE, EFTA și UK au o creștere și mai bună, 2,6%, ca urmare a rezultatelor Marii Britanii (+16%). Începând cu luna martie se așteaptă creșteri firești, datorate nivelurilor foarte mici, spre zero, de anul trecut.

Virtual Private Server (VPS) – soluția de la Vodafone care vă permite să configurați mașinile virtuale în funcție de propriile nevoi CITEȘTE ȘI Virtual Private Server (VPS) – soluția de la Vodafone care vă permite să configurați mașinile virtuale în funcție de propriile nevoi

Pe segmente, situația este diferită, la nivelul unora dintre țări. În segmentul LCV (vehicule comerciale ușoare), creșterea este de numai 0,4%, iar țările cu minus sunt mai multe. Printre ele se numără și România, cu 5,5% mai puține vanuri înmatriculate. Dintre țările importante, care au crescut pe acest segment, se numără Italia (11%), Polonia (24,3%), Olanda (10,7%) sau Suedia (46,3%). La polul opus, Germania, Franța și Spania au printre cele mai mari scăderi în volum.

FOTO Skoda a lansat Kushaq, cel mai ieftin și mai mic SUV din gamă. Modelul românesc Duster, vândut pe piața din India sub marca Renault, nu a reușit să atragă prea mulți clienți CITEȘTE ȘI FOTO Skoda a lansat Kushaq, cel mai ieftin și mai mic SUV din gamă. Modelul românesc Duster, vândut pe piața din India sub marca Renault, nu a reușit să atragă prea mulți clienți

Segmentul camioanelor grele are un avans mult mai bun, 8,8%, inclusiv Germania și Spania raportând creșteri de până la 10 procente. România are o creștere bună, cu 19,3%, însă volumul întregistrat de țara noastră este încă redus în comparație cu alte piețe din Europa.

Camioanele sub 16 tone au și ele o creștere de 6,6 procente, cu creșteri pe unele din piețele majore (Germania, Spania, Italia). În România, înmatriculărilor acestor vehicule a crescut cu 20,8% în februarie și cu 7,1% pe primele două luni ale anului.

La capitolul microbuze și autobuze este cea mai dificilă situație, cauza principală fiind, evident, scăderea masivă a transportului de persoane din Europa, cu perspective reduse pentru următoarele luni. Pe întregul continent, scăderea a fost de 10%, aceasta fiind limitată de șase state, Luxemburg, Cehia, Danemarca, Irlanda, Croația și Suedia, care au înregistrat creșteri ale înmatriculărilor de astfel de vehicule. România a raportat un volum de 58 de autobuze, în scădere cu 17,1% față de februarie 2020, pe cele două luni care au trecut scăderea fiind și mai mare, 24,2% (851 unități, față de 1123).

INFOGRAFIC Semnal important din zona auto pentru economiile din Europa, inclusiv România: înmatriculările de vehicule comerciale au crescut în luna februarie. Singura scădere, la autobuze

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari vehicule comerciale ue
inmatriculari lcv romania
piata camioane romania