Renault Group a anunțat că „ia în considerare” separarea activităților legate de mașini electrice și cele care includ dezvoltarea și producția de mașini cu motoare termice, iar primele informații referitoare la propuneri de cumpărare a acestor activități au apărut deja în spațiul public. Noua divizie care ar urma să fie desprinsă de Renault Group va prelua, așa cum a transmis oficial Renault, uzinele de motoare termice din mai multe țări, inclusiv cele ale Dacia, din România.
Renault este gata să vândă o parte din Uzinele Dacia, pentru a face rost de bani și pentru a finanța mașinile electrice, după cum reiese în acest moment din declarațiile lui Luca de Meo, din informațiile oficiale ale companiei, dar și din informațiile pe surse apărute în ultimele zile.
Planurile actualului CEO al Renault Group, Luca de Meo, de a restructura compania în două divizii separate, pentru a pune în valoare investițiile în mașinile electrice, iau în calcul vânzarea Uzinei Mecanice Dacia și a activităților de inginerie din România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Luca de Meo, CEO Renault Group, a confirmat faptul că se gândește la o separare și la o listare a diviziei de electrice. „Vedem vehiculele electrice ca un business în creștere și ICE (n.r. motoarele cu combustie internă) ca un generator stabil de cash”, a spus De Meo în cadrul unei conferințe. „Este o nevoie industrială să separăm cele două echipe, deoarece joacă sporturi diferite”, a explicat De Meo.
Decizia lui Luca de Meo este una controversată, deoarece mai multe companii auto de top au anunțat că nu-și vor separa cele două activități, tocmai pentru că ele se susțin una pe cealaltă.
Luca de Meo a spus că va lista divizia electrică „când vom fi gata să dovedim piețelor și investitorilor că are sens”. Șeful Renault Group a explicat și care este strategia sa în această direcție: „Credem că există încă potențial pentru tehnologia ICE, dar acesta este un joc vechi. În acest caz, sinergiile și mărimea contează, iar dacă extrag activitățile ICE și le combin cu alt constructor sau cu un alt jucător, ne va oferi avantaj în costuri și pot să scot cash din marjă și să o investesc în noile tehnologii”.
Se pare că Renault a primit deja propuneri pentru afacerile cu motoare termice, pe care compania intenționează „să le extragă” după cum susțin sursele Reuters, care mai spun că francezii sunt gata să păstreze doar 40% din ceea ce va fi divizia de motoare termice a Renault. Printre posibilii investitori care s-ar fi arătat interesați de achiziția de acțiuni în cadrul acestei companii se numără atât partenerii de la Nissan, cât și alte companii din industrie.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Renault - pregătit să renunțe până la 60% dintre acțiunile la divizia care va include Uzina Mecanică de la MioveniCe urmează să se separe, de la Mioveni
La Mioveni, Dacia are, pe lângă Uzina de Vehicule, care asamblează autoturismele, Uzina Mecanică și Șasiuri, care se ocupă de producția de motoare și de cutii de viteză manuale. În plus, activitățile de inginerie care se ocupă cu dezvoltarea acestor motoare și cutii se regăsesc în Renault Tehnologie Roumanie, care are sedii la Titu, unde există și centrul de testare, și în București.
Potrivit informațiilor neoficiale de la surse din cadrul Dacia, Uzina de Vehicule Dacia și marca Dacia vor fi păstrate în noua structură a Renault Group dedicată vehiculelor electrice. Motoarele termice cu care vor fi echipate în continuare mașinile Dacia vor fi cumpărate de la cealaltă structură, divizie, ce va fi constituită într-o companie nouă. Centrul de tehnologie RTR va ceda toate activitățile de dezvoltare a motoarelor termice, în timp ce centrul de design va rămâne la grupul principal.
Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia produce piesele brute din aluminiu, asamblează motoarele și cutiile de viteze, dar tot aici se asamblează punțile față și spate, osiile și elementele grup moto propulsor pentru vehicule Dacia, Renault și Nissan, atât pentru cele produse la Mioveni, cât și pentru cele produse în uzine din alte țări. Uzina Mecanică, considerată de cei de la Renault cea mai complexă de acest fel dintre toate uzinele grupului, produce peste 500.000 de motoare și aproximativ 500.000 de cutii de viteze în fiecare an, 80% fiind exportate de Direcția Logistică Dacia prin centrul logistic al Alianței Renault Nissan Mitsubishi, Alliance International Logistics Network (AILN). Uzina Mecanică are mai puțin de jumătate din cei 13.000 de angajați ai platformei Dacia, iar o parte ar urma să fie preluați de noua entitate.
Renault Technologie Roumanie (RTR) este un centru de inginerie complet, care se ocupă de dezvoltarea vehiculelor entry (Dacia – Lada) și a grupurilor motopropulsoare ale acestora. RTR are circa 2.500 de angajați în patru locații, București (proiectare), Titu (centrul de testare), Pitești (matrițe) și Mioveni (activități suport). Activitățile care nu urmăresc dezvoltarea și testarea de motoare termice vor rămâne în componența diviziei electrice, celelalte vor fi separate și alăturate celor similare din alte țări.
CITEȘTE ȘI Luca de Meo, CEO Renault, critică politicienii europeni pentru viitoarele norme Euro 7: Văd adesea o lipsă de bun simț. O mașină va costa cu 1.000 de euro mai multViitoarea entitate pentru motoare cu combustie ar urma să grupeze uzinele Motores (Spania), Sevilla (Spania), Cacia (Portugalia), Bursa (Turcia), Mioveni (România), Curitiba (Brazilia), CorMecanica (Chile), PFA (Argentina), precum și centrele de inginerie și R&D RTS (Spania), RTR (România și Turcia), RTA (Brazilia), la care se adaugă funcțiile suport legate de aceste activități. În total, această entitate nouă va avea circa 10 000 de salariați, din care aproximativ jumătate vor fi din România. Compania ar putea fi înființată în 2023.
„Renault Group are convingerea că vehiculele termice hibride și hibride plug-in beneficiază de perspective importante pe termen lung atât în Europa cât și pe piețele internaționale și că tehnologii precum E-TECH reprezintă un veritabil atu pentru creșterea vânzărilor”, a explicat compania franceză. Renault mai spune că se va forma „un lider mondial al sectorului mecanic în serviciul industriei auto”, cu referire la aceste activități și tehnologii care țin de motoarele și transmisiile termice și hibride.
În acest moment, Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia și-a pierdut principala piață și principalul client, Avtovaz și marca Lada, împreună cu uzina Renault Moscova, odată cu retragerea Renault de pe piața din Rusia prin cedarea celor două companii statului rus.