Piețele auto din Spania și Italia s-au menținut pe minus, la fel și Dacia. Sandero a fost și în august cea mai vândută mașină din Spania

Piețele auto din Spania și Italia s-au menținut pe minus, la fel și Dacia. Sandero a fost și în august cea mai vândută mașină din Spania
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 sep 2020

Situație dificilă pentru Dacia, pe piețele din Italia și Spania, unde, desi au fost demarate diferite programe de stimulare, mașinile românești nu reușesc să recâștige clienții din anii trecuți. Pentru moment, marca de la Mioveni se consolează cu poziții bune în topul vânzărilor.

Cu o mare parte din constructori în creștere semnificativă, piața auto din Italia a fost la un pas să treacă în teritoriul pozitiv, cu un volum total de 88.801 autoturisme înmatriculate, cu numai câteva sute mai puțin decât anul trecut, asta însemnând -0,43%. Volkswagen, Ford, Peugeot și Citroen, Kia, Hyundai, sunt mărci cu creștere de două cifre, unele apropiindu-se de dublarea vânzărilor, cum este cazul Tesla, însă au existat destul mărci care au înregistrat vânzări mai slabe fațăd e anul trecut, iar Dacia este una dintre acestea. Cu 3.761 de autoturisme înmatriculate și o scădere de aproape 36%, marca românească a pierdut masiv din cota de piață câștigată anterior, de la 6,56%, la 4,24%. Același lucru s-a întâmplat și cu Renault, care a vândut 5.100 de autoturisme și a avut o scădere de 13%. Atât Sandero (2002 unități), cât și Duster (1706) s-au menținut printre cele mai vândute 10 modele de pe piață, însă și aici, ca și pe alte piețe, Dacia suferă prin lipsa de modele noi și printr-o gamă destul de redusă.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Premieră mondială: Skoda Enyaq, primul SUV electric al mărcii, prezentat oficial CITEȘTE ȘI FOTO Premieră mondială: Skoda Enyaq, primul SUV electric al mărcii, prezentat oficial

După 8 luni, situația Dacia în Italia nu este una tocmai fericită, cu o scădere peste cea înregistrată de piața italiană, respective 49,9%, ceea ce înseamnă că Dacia și-a pierdut jumătate din clienții de anul trecut, cu numai 31.058 unități înmatriculate. Cota de piață a mărcii s-a diminuat cu mai puțin de un punct procentual, în acest an, pe fondul unei piețe care a scăzut cu 39%.

Spania, declin de 0%

În Spania, situația este puțin mai dificilă pentru aproape toate mărcile, piața înregistrând un declin de 10%, cu 66.925 unități înmatriculate. Puține mărci sunt cele cu vânzări în creștere, în special cele care oferă modele electrice și beneficiază de subvenții guvernamentale: BMW, Kia, Renault sau Tesla, în timp ce marea majoritate a constructorilor, inclusiv marca locală SEAT, au încheiat luna august pe minus. Dacia a raportat și în Spania cifre mai slabe decât media pieței, având motoare neeconomice și fără oferte hibride sau electrice. Cu 3.765 de unități înmatriculate, Dacia a înregistrat un declin de 14,6%, în timp ce pe întregul interval ianuarie – august volumul vândut se ridică la 22.767, iar scăderea a urcat la 42,2%.

Piața auto din Franța a început să scadă din nou. Dacia, în declin ușor, sub media pieței CITEȘTE ȘI Piața auto din Franța a început să scadă din nou. Dacia, în declin ușor, sub media pieței

Chiar și în aceste condiții, Dacia este a opta marcă de pe piață în august, cu un Sandero care a performat din noul, fiind și în august cel mai vândut automobile din Spania, iar pe cele 8 luni care au trecut, al doilea, după SEAT Leon.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia vanzari
inmatriculari dacia
sandero europa
dacia italia
dacia spania