Vânzările de automobile ale Toyota, Honda, Hyundai, Kia, Subaru și Mazda au suferit puternice scăderi în august în SUA, de circa 20%, în timp ce sectorul încearcă să își revină în urma efectelor pandemiei de COVID-19, informează agenția EFE.
Cei trei principali producători auto americani, General Motors (GM), Ford și Fiat Chrysler (FCA), împreună cu alte companii precum Nissan și Volkswagen, au renunțat să mai publice datele privind vânzările lunare și o fac doar trimestrial, scrie Agerpres.
Estimările analiștilor din domeniu semnalează că vânzările de automobile noi au avut o scădere de circa 20% în august atât din cauza unor factori macroeconomici, precum nivelul ridicat al șomajului și scăderea încrederii consumatorilor, precum și a altor factori specifici sectorului, cum ar fi reducerea stimulentelor și faptul că numărul de zile de vânzări a fost mai mic comparativ cu august 2019.
Grupul japonez Toyota, format din mărcile Toyota și Lexus, a anunțat că vânzările sale din luna trecută s-au diminuat cu 22,7 % și s-au situat la 191.841 autovehicule. În primele opt luni ale acestui an vânzările grupului au scăzut cu 22%, la 1.255.101 unități.
Pe mărci, Toyota a avut o scădere de 24,6 % față de august 2019, în timp ce Lexus, marca de lux, a consemnat o reducere de 9,5%.
La rândul său, grupul Honda a vândut în august 135.925 autovehicule, cu 21,9% mai puțin ca în urmă cu un an. Marca Honda a avut vânzări cu 23% mai mici (122.278 autovehicule), în timp ce Acura a înregistrat o scădere de 8,8 %, la 13.647 autovehicule vândute.
În primele opt luni din 2020, grupul Honda a vândut în SUA 1.092.284 vehicule, cu 21,8% mai puțin comparativ cu ianuarie-august 2019.
Compania sud-coreeană Hyundai și-a limitat scăderea la 8,8 %, furnizând 59.721 de autovehicule, în timp ce compania soră Kia a avut o reducere de 6,1%, cu un nivel de 57.015 autovehicule vândute.
În 2020, Hyundai a livrat 467.755 autovehicule în SUA (minus 14,7%), iar Kia 418.979 unități (minus 11%).
Pe de altă parte, Mazda a anunțat că vânzările sale în Statele Unite s-au redus cu 5,1%, la 26.089 unități, în timp ce Subaru a consemnat o diminuare a vânzărilor de 17,4%, la 57.885 unități.