Vânzările de vanuri, camioane și autobuze din România au crescut în primul trimestru al acestui an, potrivit cifrelor de înmatriculări, care arată că, pe fiecare dintre aceste segmente, avansul pieței a fost de aproape 30%.
Numărul de LCV-uri înmatriculate în primele trei luni ale acestui an în România s-a ridicat la 4.418, în creștere cu 29,4% față de nivelul din 2022, ceea ce reprezintă un plus de aproximativ 1000 de unități, acesta fiind un semnal puternic pentru economia românească.
În plus, o veste bună este și cea legată de majorarea numărului de vanuri electrice cumpărate de companiile românești, cu 60% mai multe decât în urmă cu un an, respectiv 77 de unități. În plus, alte 38 de LCV-uri hibride au fost înmatriculate, aproape dublu față de trimestrul 1 din 2022.
Evoluția pe acest segment de vehicule vine pe fondul unei creșteri la nivelul UE, ce-i drept la un nivel mai redus decât cel din România. În intervalul ianuarie – martie, la nivelul Uniunii s-au înmatriculat 355.553 de vanuri, cu 7,7% mai multe, dintre acestea un număr de21.939 fiind 100% electrice, cu aproape 10.000 mai multe (+77%) decât în intervalul similar din 2022.
Pe segmentul de camioane grele (peste 16 tone), România înregistrează un avans de 23,3%, cu un volum de 2191 unități, cu peste 400 de camioane vândute în plus în acest an, din care putem sublinia și apariția primelor două camioane electrice. Pe acest segment, UE a înregistrat un volum de 72.252 camioane, un avans puternic, de aproape 20 de procente, care evidențiază deblocarea pieței de profil. De menționat, că datele pentru segmentul 3,5 tone – 16 tone nu sunt disponibile pentru piața din România, pe primul trimestru.
Și pe segmentul de autobuze, unul dominat de administrațiile orășenești, România a avut o creștere peste media europeană, susținută de livrările din orașele care și-au cumpărat autobuze electrice. Numărul acestora a fost impresionant, 48 de unități, comparativ cu doar 6 în urmă cu un an.
Volumul total de autobuze a fost de 122 de unități în ianuarie – martie, cu 84,8% mai multe decât în 2022. În UE, creșterea pe acest segment a fost de numai 5 procente, la 4.461 de vehicule, cu circa 200 mai multe decât anul trecut.