Producătorii de automobile din SUA au raportat creșteri puternice din vânzările de vehicule ușoare (autoturisme și LCV-uri, inclusiv pickup-uri) pentru luna mai, cele mai mari creșteri fiind ale Toyota, Hyundai și Kia. Datele sunt preliminare și nu includ toate mărcile.
25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie
Vânzările de autovehicule ușoare din SUA au atins pentru prima dată o rată anuală de 16 milioane de unități, potrivit datelor preliminare publicate de companii, reprezentând o creștere de 10% comparativ cu anul anterior. Este cea mai bună lună de vânzări, din ultimul an, pe această piață, care s-a confruntat în lunile trecut cu o scădere a cererii.
Toyota Motor (toate mărcile grupului) a raportat vânzări în creștere cu 16% în mai, cu un total de 216.611, impulsionate de o creștere cu 15% a vânzărilor mărcii Toyota, în timp ce vânzările mărcii Lexus au crescut cu 17%.
Printre modelele cel mai bine vândute ale producătorului auto s-a aflat RAV4, cu un avans de 27%, în timp ce vânzările Camry au scăzut cu 7,7%, Corolla cu 23% și Tacoma cu 17%. Producătorul auto japonez a anunțat un record pentru segmentul hibrid și electric, cu 39 la sută din vânzările sale în luna mai.
Honda a anunțat că vânzările sale din luna mai au crescut cu 6,4% la 127.129 de vehicule, din care marca Honda a urcat cu 8,2%, față de scădere de 7% pentru Acura.
Cel mai vândut a fost CR-V, care a crescut cu 11% la 37.244 unități, și HR-V, cu 47%, la 13.720. Civic a crescut cu 49% la 23.987 de unități, în timp ce vânzările Accord au scăzut cu 31% la 13.794 de vehicule.
CITEȘTE ȘI Toyota a lărgit lista mașinilor care au fost omologate cu informații falseGrupul Hyundai – Kia a raportat 159.558 automobile vândute, în creștere cu 8,5%, având un total de 678.000 pe primele cinci luni ale anului. „Continuăm să vedem un mare succes în gama noastră ecologică, cu o creștere generală de 50% de la an la an”, a declarat Randy Parker, CEO Hyundai Motor America, într-un comunicat. „Atât vehiculele electrice, cât și hibrizii continuă să câștige popularitate”.
Și celelalte mărci de import au înregistrat creșteri, potrivit datelor comunicate de companii: Subaru, +7%, cu 58.300 unități, și Mazda, 7%, cu 35.500 unități.
Vânzările totale ale pieței auto americane s-au ridicat la 1,44 milioane de unități, potrivit cifrelor preliminare, ceea ce înseamnă o creștere de 7 procente față de anul trecut, din care 1,18 milioane au fost vânzări de retail, restul fiind vânzări către companii.