Producătorii de automobile din SUA au raportat creșteri puternice din vânzările de vehicule ușoare (autoturisme și LCV-uri, inclusiv pickup-uri) pentru luna mai, cele mai mari creșteri fiind ale Toyota, Hyundai și Kia. Datele sunt preliminare și nu includ toate mărcile.
Vânzările de autovehicule ușoare din SUA au atins pentru prima dată o rată anuală de 16 milioane de unități, potrivit datelor preliminare publicate de companii, reprezentând o creștere de 10% comparativ cu anul anterior. Este cea mai bună lună de vânzări, din ultimul an, pe această piață, care s-a confruntat în lunile trecut cu o scădere a cererii.
Toyota Motor (toate mărcile grupului) a raportat vânzări în creștere cu 16% în mai, cu un total de 216.611, impulsionate de o creștere cu 15% a vânzărilor mărcii Toyota, în timp ce vânzările mărcii Lexus au crescut cu 17%.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Printre modelele cel mai bine vândute ale producătorului auto s-a aflat RAV4, cu un avans de 27%, în timp ce vânzările Camry au scăzut cu 7,7%, Corolla cu 23% și Tacoma cu 17%. Producătorul auto japonez a anunțat un record pentru segmentul hibrid și electric, cu 39 la sută din vânzările sale în luna mai.
Honda a anunțat că vânzările sale din luna mai au crescut cu 6,4% la 127.129 de vehicule, din care marca Honda a urcat cu 8,2%, față de scădere de 7% pentru Acura.
Cel mai vândut a fost CR-V, care a crescut cu 11% la 37.244 unități, și HR-V, cu 47%, la 13.720. Civic a crescut cu 49% la 23.987 de unități, în timp ce vânzările Accord au scăzut cu 31% la 13.794 de vehicule.
CITEȘTE ȘI Toyota a lărgit lista mașinilor care au fost omologate cu informații falseGrupul Hyundai – Kia a raportat 159.558 automobile vândute, în creștere cu 8,5%, având un total de 678.000 pe primele cinci luni ale anului. „Continuăm să vedem un mare succes în gama noastră ecologică, cu o creștere generală de 50% de la an la an”, a declarat Randy Parker, CEO Hyundai Motor America, într-un comunicat. „Atât vehiculele electrice, cât și hibrizii continuă să câștige popularitate”.
Și celelalte mărci de import au înregistrat creșteri, potrivit datelor comunicate de companii: Subaru, +7%, cu 58.300 unități, și Mazda, 7%, cu 35.500 unități.
Vânzările totale ale pieței auto americane s-au ridicat la 1,44 milioane de unități, potrivit cifrelor preliminare, ceea ce înseamnă o creștere de 7 procente față de anul trecut, din care 1,18 milioane au fost vânzări de retail, restul fiind vânzări către companii.