Înmatriculările de autovehicule din România au continuat să scadă și în ultima lună a anului, conform datelor DRPCIV analizate de Profit.ro. Segmentul cel mai important, cel al autoturismelor, a fost cu peste 25% mai mic decât cel înregistrat în decembrie 2020. Dacia Spring a fost din nou cel mai vândut automobil din România, peste Logan.
România a înmatriculat un total de 15.960 de autovehicule în luna decembrie, cu circa 5.000 mai puține decât în ultima lună a anului 2020, reprezentând o scădere de 24,12%. Segmentul cel mai mare al pieței, cel al autoturismelor, a însumat 11.858 de unități înmatriculate, fiind cu 25,77% mai mic decât cel din urmă cu un an.
Chiar dacă anul 2021 a fost afectat, pe piața auto, de două crize cumulate, cea pandemică și cea a semiconductorilor, scăderea înregistrată la final de an a fost una redusă, de peste 3 procente. În total, pe ansamblu, în 2021 au fost înmatriculate 121.208 de autoturisme, cu aproape 4.000 mai puține decât în anul anterior.
Situația gravă apare dacă ne raportăm la 2019, când erau înmatriculate 159.696 de autoturisme, scăderea din 2021 față de anul pre-pandemic fiind de aproape 40.000 de autoturisme, un volum uriaș, care reprezintă aproape 24%.
CITEȘTE ȘI Biofarm - în topul celor mai importanți jucători din industria farmaceutică locală după patru ani de creștere continuăCele mai vândute mărci în utlima lună din an au fost Dacia, Hyundai, Renault, Toyota, Skoda, Volkswagen și Ford, situație care consemnează, la final de an câteva detalii importante ce au marcat acest an. În primul rând, Dacia Spring a fost pentru a doua oară cel mai înmatriculat automobil din România, ca urmare a livrărilor susținute ale acestui model electric. Cu 1531 de unități, Spring a depășit Logan (1.277 unități), ceea ce înseamnă că România este singura țară din UE unde cel mai vândut automobil este electric. În al doilea rând, 2021 a adus două mărci în atenția publicului, Hyundai și Toyota, care au reușit să depășească importatorii tradiționali VW și Renault, care ocupau, de regulă primele poziții ale vânzărilor.
Cu o strategie mult mai bine pusă la punct, pentru a face față crizei cipurilor, cele două mărci asiatice au depășit 8.000 de autoturisme înmatriculate, completând astfel Top 3 al vânzărilor/înmatriculărilor, după Dacia (34.788 unități). Mai mult, Hyundai a realizat un total de 9.532 de autoturisme înmatriculate, la un pas de pragul de 10.000 de unități. Pe locul patru s-a situat Ford, cu 8.148 de autoturisme, o mare contribuție fiind adusă de modelul Puma, produs la Craiova. Pe locurile următoare s-au clasat Renault (8.125 unități), VW, Skoda (ambele cu 7.900) și, la mare distanță, Suzuki, Mercedes și BMW.
În clasamentul celor mai vândute autoturisme, în decembrie, după cele patru modele Dacia (Spring, Logan, Sandero și Duster), au mai reușit să atragă clienți în număr mare Hyundai Tucson, Renault Clio, Hyundai i20, Toyota C-HR, Renault Captur și Ford Puma, acestea fiind, de altfel, și cele mai vândute mașini din România, în 2021 (cu excepția Spring, lansat abia în toamnă).