Vânzările de autoturisme noi în Germania au crescut în 2023, însă înmatriculările de automobile electrice au încetinit semnificativ, pe fondul inflației și terminării unui program de subvenții guvernamentale, transmite AFP.
Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA) a informat că un număr total de 2,84 milioane de autoturisme noi au fost înmatriculate anul trecut, în creștere cu 7,3% comparativ cu 2022, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În funcție de motorizare, vânzările de autovehicule echipate cu motoare pe benzină au înregistrat cea mai mare creștere, cu un salt de 13,3% comparativ cu 2022, până la 979.000 de unități. Grație acestei creșteri puternice, cota de piață a automobilelor echipate cu motoare pe combustie (benzină și motorină) a crescut după mai mulți ani de declin.
În schimb, vânzările de vehicule pe baterie au înregistrat o creștere mai modestă de 11,4% până la 524.000 de unități, în timp ce vânzările de automobile hibride de tip plug-in s-au redus la jumătate, până la 176.000 de unități.
La finele lui 2022 consumatorii germani s-au grăbit să profite de subvențiile guvernamentale pentru achiziționarea de modele hibride, înainte ca aceste subvenții să fie eliminate. Ulterior, la începutul lunii septembrie 2023, guvernul de la Berlin a lăsat să expire subvențiile companiilor pentru vehiculele complet electrice, iar la mijlocul lunii decembrie a pus capăt în mod brusc unei scheme de susținere a consumatorilor. Eliminarea programelor de subvenții a afectat și mai mult piața automobilelor electrice, vânzările de modele pe baterie fiind în scădere în ultimele luni.
Lipsa sprijinului statului „va conduce la un declin în înmatriculările de vehicule electrice noi în acest an”, susține analistul EY, Constantin Gall. „Piața pentru autoturisme electrice nu stă încă pe propriile sale picioare ci depinde de subvențiile guvernamentale”, a adăugat Gall.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Unele agenții de turism online au oprit vânzarea biletelor RyanairIndustria auto din Germania, un pilon al celei mai mari economii europene, a reușit să înregistreze o modestă revenire după închiderile și problemele pe lanțurile de aprovizionare provocate de pandemie în ultimii ani. Dar cu toate acestea vânzările rămân sub nivelul de dinainte de pandemie, iar perspectivele s-au înrăutățit pe măsură ce inflația ridicată majorează costurile de producție și erodează puterea de cumpărare a gospodăriilor, ceea ce a dus la diminuarea cererii.
Creșterea economică modestă preconizată pentru acest an înseamnă că 2024 va fi un alt „an pierdut” pentru industria auto, a mai spus Constantin Gall.