Primele rezultate de pe piețele auto europene vin din Franța, unde revoltele vestelor galbene au dus la vânzări slabe în decembrie, inclusiv Dacia, marca vedetă a pieței, fiind afectată.
Blocarea principalelor artere și intersecții din zonele în care se află mulți dealeri de automobile din Franța a determinat un trafic scăzut prin showroom-uri și vânzări mai slabe în luna decembrie, luna în care s-au desfășurat manifestațiile „vestelor galbene”. Pe segmentul de autoturisme, piața s-a ridicat la 165.390 de unități, cu 14,5% mai puține, în condițiile în care au fost același număr de zile lucrătoare ca în decembrie 2017.
Marca Dacia, una dintre cele mai populare din Franța în ultimii ani, a înregistrat la rândul său un declin de 12,4% în decembrie, cu 9.603 autoturisme înmatriculate, față de 10.960 în ultima lună din 2017. Citroen, Skoda și SEAT au fost singurele mărci importante care au avut înmatriculări mai mari ca în anul anterior.
Pe întreg anul, piața auto din Franța a rămas pe creștere, cu 2,1 milioane de autoturisme, cu 3% mai multe ca în 2017. Dacia se numără printre mărcile cu cea mai mare creștere, cu 19,1%, corespunzător unui număr de 140.326 de autoturisme înmatriculate, cu peste 30.000 mai multe decât în anul anterior, în condițiile în care Renault a încheiat anul în declin, respectiv -2,5% față de 2017. Dacia a câștigat aproape un punct procentual în ultimul an, ajungând la 6,46% cotă de piață, una dintre cele mai bune valori după cea din România.
CITEȘTE ȘI FOTO Bosch lansează un nou sistem, care elimină cheile mașinii și blochează în același timp accesul hoțilorDeși nu există date certe privind originea clienților Dacia, conform datelor analizate de Profit.ro, este posibil ca, pentru prima dată după intrarea Dacia pe piața franceze, să fie înregistrate volume mari de clienți care migrează de la marca franceză la cea românească, generând o canibalizare în interiorul Renault Group.
Modelele cele mai importante ale Dacia au fost Sandero, care s-a plasat pe locul 5 în topul anual, cu 70.077 unități înmatriculate, aproximativ jumătate din totalul mărcii, în timp ce Duster s-a situat pe locul 9, cu 46.931 unități.
Pe segmentul de vehicule utilitare, piața a fost mai prolifică, având creștere și în decembrie, 2,9%, și pe întreg anul, +4,7%. Aici, Dacia nu a mai performat, asta și din cauza lipsei de modele noi, astfel că în decembrie scăderea înregistrată de Dacia a fost de 20%, iar pe întreg anul - de 15,5%.
Un detaliu aparte este că cele mai multe scăderi ale înmatriculărilor pe întreg anul aparțin mărcilor premium, în special celor germane, BMW, Mercedes-Benz, Audi, Porsche, cu un maxim de -52% pentru divizia premium a Nissan, Infiniti. Între mărcile de volum care au pierdut teren anul trecut în Franța se găsește și Ford (-2%).