Piața de automobile din Franța și-a revenit parțial, în luna mai, după dezastrul din martie și aprilie. Scăderea față de anul trecut s-a redus la 50%, la autoturisme. Dacia a început să-și recupereze clienții, încet, înregistrând un volum mai mare decât în lunile martie și aprilie la un loc.
Vânzările și înmatriculările de autovehicule din Franța s-au dezmorțit în luna mai, după un blocaj aproape total în luna aprilie, care a urmat unei scăderi masive în martie. Acum, volumul înregistrat în luna a cincea îl depășește pe cel din cele două luni anterioare, semn că francezii așteptau o relaxare pentru a-și cumpăra din nou mașini. În total, au fost înmatriculate 123.933 de vehicule, cu 47,3% mai puține decât anul trecut în mai. Dacia a înmatriculat 6.428 de unități, cu 51,3%, puțin peste media pieței, dar cel mai important este că este dublu față de cel din martie și mult peste cele 4.334 de unități înmatriculate în martie și aprilie la un loc.
În total, pe piața franceză au fost înmatriculate 96.310 autoturisme (-50,3%), din care Dacia a înmatriculat 6.351 autoturisme (-51,2%).
După cele cinci luni care au trecut din acest an, piața din Franța a ajuns la 605.110 vehicule, cu 47% mai puține decât în intervalul similar din 2019. Dacia are o scădere mult mai mare decât piața, 60,3%, cu 24.572 vehicule înmatriculate de la începutul anului. Din acest total, doar puțin peste 400 de unități Dacia au fost utilitare.
CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen a lansat Nivus, un SUV mic, care ajunge în Europa anul viitor pentru a concura Duster și PumaDintre modelele cele mai vândute ale Dacia, Sandero a revenit în atenția publicului și se află pe locul șase în acest moment, cu 13.626 unități înmatriculate, o cotă de 2,8%, în timp ce Duster se află pe locul 16, cu 7.445 unități și o cotă de 1,5%.
De remarcat în statisticile pieței franceze de automobile pe luna mai faptul că mărcile străine au performat ceva mai bine decât cele franceze (inclusiv Dacia), între care VW, cea mai populară marcă străină din Franța a scăzut cu 43,34% pe zona de autoturisme, Skoda cu 37,1%, iar Porsche cu numai 18,8%. La fel și asiaticele: Toyota, -31%, Kia și Hyundai, minus 30 și 34%. Cea mi mare scădere a unei mărci de volum de luna trecută a fost cea a Fiat, 70,5%. Sigura marcă de pe piață care a crescut a fost Mini - aproape 10 procente în plus, cu 1.932 unități înmatriculate.