Parisul va percepe taxe de parcare mai mari pentru SUV-uri, pentru a combate „auto-bezitatea”

Parisul va percepe taxe de parcare mai mari pentru SUV-uri, pentru a combate „auto-bezitatea”
scris 12 iul 2023

În lupta sa pentru reducerea poluării în capitală, Primăria Parisului urmează să impună taxe de parcare mai mari proprietarilor de SUV-uri, consilierii municipali vizând vehiculele „periculoase și greoaie”, relatează The Guardian.

Detaliile în legătură cu taxele nu au fost anunțate, dar se va lua în considerare dimensiunea, greutatea vehiculului și motorul acestuia, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Albatechnics intră pe piața din România CITEȘTE ȘI Albatechnics intră pe piața din România
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Vehiculele electrice și cele ale familiilor numeroase, care au nevoie de o mașină mai mare, este de așteptat să scape de taxele majorate, care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2024. „De la 1 ianuarie 2024, proprietarii de SUV-uri se pot aștepta să plătească taxe mai mari pentru a parca în capitala Franței”, a transmis Consiliul municipal într-un comunicat.

Consilierii parizieni au aprobat măsura în unanimitate luna trecută.

Oficialii spun că numărul de SUV-uri din oraș a crescut cu 60% în ultimii patru ani și acum reprezintă 15% din cele 1,15 milioane de vehicule private parcate în Paris în fiecare seară. Ei speră că majorarea taxelor va împiedica creșterea numărului acestora și va încuraja deținerea de vehicule mai ușoare.

Frédéric Badina-Serpette, un consilier din cadrul partidului ecologist EELV, care a propus majorarea taxelor, a declarat: „Ne-am dori ca orașul Paris să modifice prețul parcărilor cu plată, pe un principiu progresiv, în funcție de greutatea și dimensiunea vehiculelor”. El a spus că scopul este „să se concentreze pe o absurditate: auto-bezitatea, creșterea de neoprit a greutății și dimensiunilor vehiculelor care circulă în orașe și în special în Paris”.

David Belliard, viceprimar responsabil pentru spațiul public și politica de mobilitate, a spus că SUV-urile sunt nepotrivite într-un mediu urban. „Nu există poteci de pământ, drumuri de munte… SUV-urile sunt absolut inutile la Paris. Mai rău, sunt periculoase, greoaie și folosesc prea multe resurse pentru fabricare”, a spus Belliard.

Grupul Renault și Geely au semnat acordul prin care creează o nouă companie de motoare care preia Uzina Mecanică de la Mioveni. ARAMCO se angajase la 20%, dar nu intră în parteneriat CITEȘTE ȘI Grupul Renault și Geely au semnat acordul prin care creează o nouă companie de motoare care preia Uzina Mecanică de la Mioveni. ARAMCO se angajase la 20%, dar nu intră în parteneriat

Cu toate acestea, Pierre Chasseray, un purtător de cuvânt al grupului de apărare a șoferilor 40 millions d'Automobilistes, a declarat că numărul SUV-urilor a crescut deoarece familiile mai numeroase le-au cumpărat pentru a-și înlocui vehiculele de tip microbuz.

„Sunt vehicule de familie... folosite pentru a pleca în weekend sau în vacanță. Ne bucurăm de o mică minoritate a populației urbane care a decis să facă din SUV simbolul luptei împotriva poluării”, a spus Chasseray pentru Le Parisien.

Și la Lyon, autoritățile au anunțat taxe de parcare mai mari în funcție de greutatea vehiculului începând de anul viitor, iar Grenoble este de așteptat să introducă o schemă similară.

viewscnt
Afla mai multe despre
suv
franta
taxe