Marca premium Audi are în plan să scurteze timpul de dezvoltare a noilor modele cu ajutorul unor parteneri externi, printre care și cei din China. Ar fi o premieră în istoria mărcii utilizarea de platforme din afara grupului VW.
Necesitatea de a reveni în cărți pe piața din China, cea mai mare din lume și cu un potențial uriaș în continuare, i-a determinat pe șefii Audi să caute soluții extreme pentru a putea scurta timpul în care sunt dezvoltate noile modele necesare pentru ofensiva de pe această piață. Automobilwoche a aflat din surse apropiate mărcii premium a grupului VW că se poartă discuții cu un partener chinez pentru cumpărarea integrală a unei platforme chinezești. CEO-ul Markus Duesmann, care va părăsi compania la 1 septembrie, odată cu numirea unui nou șef al mărcii, a vorbit anterior despre această posibilitate.
Consiliul de Supraveghere ar trebui să aprobe o propunere în acest sens făcută de conducerea Audi, după ce CEO-ul grupului, Oliver Blume, a aprobat deja acest proiect.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Platforma ar fi una destinată mașinilor electrice, astfel încât să compenseze întârzierile majore ale proiectului Trinity pe care marca ar fi trebuit să-l lanseze în 2026 și pe care l-a amânat până în 2029.
China are un avans considerabil al pieței de mașini electrice, cu ajutorul politicilor de susținere din partea guvernului, care au condus la prețuri foarte bune pentru aceste vehicule. Companiile locale controlează peste 50% din piața de mașini electrice, iar mărcile occidentale se luptă pentru procentul care se micșorează de la un an la altul, inclusiv pe segmentul premium, unde mărci mai bine poziționate, precum Mercedes, BMW și Volvo, au reușit să atragă tot mai mulți clienți în ultimii ani, pe segmentul electric.
Întârzierile pe care Audi le-a adunat în proiectele sale electrice au determinat concedierea întregii conduceri a subsidiarei CARIAD, specializată în dezvoltarea de software, dar și a lui Markus Duesmann, CEO Audi, care a coordonat pentru o vreme și CARIAD. De asemenea, anul trecut a fost înlocuit Herbert Diess, CEO-ul grupului VW, cu Oliver Blume, care și-a păstrat și funcția de CEO al Porsche.
Audi a prezentat anul trecut o serie de concepte din seria Sphere care ar trebui să contureze viitoarele modele electrice ale mărcii, pe diferite segmente reinterpretate conform noii viziuni a companiei.