Opt ore cu trenul între două mari capitale europene

Opt ore cu trenul între două mari capitale europene
scris 24 sep 2024

O linie de tren de mare viteză care va face legătura între Berlin și Paris în doar opt ore va fi inaugurată în data de 16 decembrie 2024, a anunțat operatorul feroviar german Deutsche Bahn, transmit DPA și AFP.

Trenurile vor circula zilnic și vor deservi gările din Frankfurt și Karlsruhe din Germania și Strasbourg din Franța, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Sindicatele auto din Italia anunță grevă totală timp de o zi din cauza scăderii dramatice a producției de mașini. România a depășit deja Italia în ultimii doi ani, cu cele două fabrici, Dacia și Ford CITEȘTE ȘI Sindicatele auto din Italia anunță grevă totală timp de o zi din cauza scăderii dramatice a producției de mașini. România a depășit deja Italia în ultimii doi ani, cu cele două fabrici, Dacia și Ford

"Este pentru prima dată când un tren de zi va face legătura între cele două capitale", a declarat directorul Deutsche Bahn, Michael Peterson, cu ocazia Salonului feroviar Innotrans de la Berlin.

Un tren de noapte, operat de compania Austrian Federal Railways (ÖBB), face legătura între Berlin și Paris, de la finalul lui 2023.

Northvolt confirmă concedierea unui număr mare de angajați. „Suntem pe calea cea bună, deciziile dure sunt necesare!” CITEȘTE ȘI Northvolt confirmă concedierea unui număr mare de angajați. „Suntem pe calea cea bună, deciziile dure sunt necesare!”

Noua legătura va fi asigurată de garniturile ICE, trenurile germane de mare viteză, și nu de TGV-urile franceze. Trenurile cu 444 de locuri disponibile vor pleca zilnic de la Gara de Est din Paris, la ora 11:54 am (9:54 GMT) și vor ajunge la Berlin Hauptbahnhof la 19:55. Cursa retur va pleca din capitala Germaniei la ora 9:55 am și va ajunge la Paris la 18:03.

Biletele vor fi puse în vânzare de la mijlocul lunii octombrie iar prețurile încep de la 59,99 euro, pentru un loc la clasa a doua.

Stellantis caută înlocuitor pentru CEO-ul Carlos Tavares CITEȘTE ȘI Stellantis caută înlocuitor pentru CEO-ul Carlos Tavares

Deutsche Bahn și SNCF Voyageurs insistă asupra argumentului ecologic al transportului feroviar, subliniind că un tren care circulă pe ruta Paris-Berlin emite 2 kilograme de CO2 pe pasager, față de 200 de kilograme de CO2 pe pasager pentru o călătorie cu avionul.

Uniunea Europeană mizează pe dublarea traficului internațional de mare viteză pe continent până în 2030 și pe triplarea sa până în 2050, pentru a-și respecta angajamentele climatice. Însă pentru acest lucru va fi nevoie de construirea a 20.000 de kilometri de tren de mare viteză în toată Europa până în 2050, subliniază Michael Peterson. 

viewscnt
Afla mai multe despre
tgv
berlin
paris