Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) demarează sesiunea de finanțare pentru înscrierea solicitanților persoane fizice în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională, începând cu data de 27 septembrie 2024, ora 10:00 și până la data de 08 octombrie 2024, câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni.
Potrivit unui comunicat de presă transmis de AFM, înscriere se face prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție pe site-ul www.afm.ro.
Totodată, unitățile de cult se vor putea înscrie în program în data de 09 octombrie 2024, ora 10:00 sau până la epuizarea bugetului, scrie News.ro.
“În anul 2024, Administrația Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ 2 miliarde de lei. Scopul nostru este să facilităm accesul unui număr cât mai mare de beneficiari la finanțarea oferită prin acest program. Ne dorim să asigurăm resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice în alte aproximativ 67.000 de gospodării, astfel că, după această sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodării care își vor reduce costul facturii la energie electrică și care vor utiliza energie verde”, a transmis președintele AFM, Laurențiu-Adrian Neculaescu.
Potrivit acestuia, sesiunea din 2024 aduce noutăți deosebit de importante în cadrul Programului.
”Este vorba despre finanțarea instalațiilor pentru stocarea energiei electrice produse de panourile fotovoltaice, o măsură esențială pentru maximizarea eficienței și independenței energetice a gospodăriilor. Totodată, am crescut considerabil subvenția, de la 20.000 lei la 30.000 lei, oferind astfel un sprijin financiar mai mare pentru cei care doresc să investească în energia verde. Pentru a simplifica procesul de înscriere am adus îmbunătățiri semnificative aplicației informatice dedicate programului. Astfel, conturile utilizatorilor pot fi create înainte de deschiderea oficială a sesiunii de înscriere, permițându-le astfel beneficiarilor să se familiarizeze cu aplicația și să fie pregătiți în avans. În ziua dedicată înscrierii va fi necesară doar încărcarea documentelor solicitate, eliminând astfel stresul și aglomerația”, a mai transmis Neculaescu.
CITEȘTE ȘI Ungaria va vota împotriva taxelor vamale europene asupra mașinilor electrice importate din ChinaPotrivit acestuia, pentru un proces de înscriere cât mai eficient, fiecare regiune va avea o zi destinată înscrierii și nu trei zile cum a fost anul trecut, având în vedere faptul că banii alocați s-au epuizat de fiecare dată într-un timp record.
Solicitanții se vor înscrie personal în cadrul programului prin intermediul aplicației informatice, conform următorului calendar:
Perioadă înscriere persoane fizice | Regiunea | Buget |
27 septembrie 2024 | Regiunea Nord Vest - județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare și Maramureș | 274 290 000 lei |
30 septembrie 2024 | Regiunea Centru - județele Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu | 280 050 000 lei |
01 octombrie 2024 | Regiunea Nord Est - județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui | 319 380 000 lei |
02 octombrie 2024 | Regiunea Sud Est - județele Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Vrancea și Tulcea | 242 730 000 lei |
03 octombrie 2024 | Regiunea Sud Muntenia - județele Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman | 321 000 000 lei |
04 octombrie 2024 | Regiunea București Ilfov | 114 120 000 lei |
07 octombrie 2024 | Regiunea Sud Vest - județele Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea | 199 200 000 lei |
08 octombrie 2024 | Regiunea Vest - județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș | 229 110 000 lei |
Perioadă înscriere unități de cult | Regiunea | Buget |
09 octombrie 2024 | Toate regiunile | 20 100 000 lei |
BUGET TOTAL | 1 999 980 000 lei |
Potrivit AFM, înscrierea solicitantului se face prin completarea unor câmpuri predefinite și încărcarea documentelor necesare.
Documentele trebuie să fie valabile la momentul înscrierii în aplicație.
Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicație sunt:
a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;
b) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local;
d) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație;
e) copia cărții funciare colective, dacă este cazul.
Solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil.
Pentru solicitantul persoană fizică este eligibil proiectul care se implementează la adresa menționată ca domiciliu în cartea de identitate.
Aplicația informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant.