Contractul pentru construcția celor 39,7 km ai lotului 2 al Drumului Expres Arad - Oradea are 8 oferte din partea unor companii din România, Bulgaria, Ucraina și Turcia, potrivit directorului general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.
Acesta a anunțat cele opt oferte: Asocierea BOG'ART SRL (lider) - Trace Group Hold PLC - G.P. Group JSC (Romania - Bulgaria); Asocierea Construcții Erbașu SA (lider) - Concelex SRL (România); Asocierea Drum Asfalt SRL (lider) - Automagistral Pivden SRL - (România - Ucraina); Asocierea IC Ictas Inșaat Sanayi ve Ticaret A.Ș. - Rotary Constructuu Mentenanța SA (Turcia - România); Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. (lider) - Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. - (Turcia); Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Turcia); Asocierea Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret ve Sanayi A.S (lider) - Straco Holding SRL (Turcia - România); Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi A.S. (lider) - Infravis SRL (Turcia - România), scrie Agerpres.
Câștigătorul contractului cu o valoare estimată de 3,41 miliarde de lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport (PT), trebuie să construiască acest lot în 24 de luni.
Potrivit directorului general al companiei de drumuri, contractul prevede inclusiv construcția unui pod de o complexitate tehnică ridicată (în lungime de 1.091 m), realizarea drumului de legătură cu Ungaria (în lungime de 10 km) și un punct de trecere a frontierei (PTF).
Drumul Expres Arad - Oradea are o lungime totală de 120,47 km și este împărțit în 3 loturi: Lotul 1 (33,7 km), la care se adaugă drumul de legătură cu DN79 (Salonta), în lungime de 5,3 km; Lotul 2 (39,7 km), la care se adaugă drumul de legătură până la granița cu Ungaria (10 km) și Lotul 3 (47,07 km), la care se adaugă drumul de legătură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km).
Traseul Drumul Expres Arad - Oradea pornește din sud-estul localității Oradea (drumul de legătură dintre Centura Oradea și A3) și se încheie la intersecția Variantei de Ocolire Arad cu DN7.