Opel își va reduce suprafața uzinei din Russelsheim, urmând să vândă o parte din aceasta. Reprezentanții companiei au spus că fabrica ajunsese „mai mare decât Principatul Monaco”.
Procesul de transformare a companiei Opel într-o structură mai mică, mai eficientă, continuă cu reducerea suprafeței uzinei din Russlesheim (Germania) cartierul general al producției modelelor Opel și Vauxhall. Uzina se află, împreună cu sediul central al companiei, pe un teren extrem de mare. Potrivit unor informații neoficiale, publicate de presa germană, o parte din terenurile fabricii va fi vândută. „Cu trei ani în urmă, facilitățile noastre erau mai mari decât Principatul Monaco”, au declarat reprezentanți ai companiei pentru Automobilwoche. „Nimic nu s-a decis încă”, au mai spus aceștia, subliniind însă că terenul era disproporționat în comparație cu alte fabrici de automobile.
Activitățile din Russelsheim au suportat o serie de transformări de la achiziția mărcii de către PSA Group, în 2017. O mare parte din activități au fost externalizate unor furnizori de servicii de inginerie, cu tot cu terenurile aferente, în timp ce o bucată de teren a fost cumpărată de Ikea. Acum sunt vizate porțiuni de teren pe care s-au produs cutii de viteze, activitate care a fost oprită. Pentru moment, compania utilizează cutii de viteze produse în cadrul PSA Group, însă pe viitor mașinile electrice nu vor mai avea nevoie de acest subansamblu, astfel că unitatea devenise inutilă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Presa germană mai scrie și că Adam Opel Haus, sediul administrativ al Opel, ar putea fi vândut, însă doar pentru a finanța activitățile curente, prin procedura „sale & lease”, adică de vânzare către alt proprietar de la care să închirieze spațiul.
După trecerea în portofoliul PSA Group, Opel a cunoscut o revigorare a afacerii, chiar dacă vânzările au înregistrat o scădere a volumului. Încă de la lansare, Carlos Tavares, CEO al PSA, u vorbit despre o schimbare a modului de business, cu accent pe performanța business-ului, nu pe volume. În ultimii 17 ani petrecuți în cadrul GM, Opel – Vauxhall a generat pierderi de peste 20 miliarde de dolari. În 2017, primul an în cadrul PSA, Opel a reușit deja să obțină primul profit operațional după ani de pierderi. În 2019, Opel a obținut venituri de 17,3 miliarde euro, cu o marjă de profit operațional de 6,5%.