Dosarul penal al președintelui Porsche SE, compania prin intermediul căreia familiile Porsche și Piech controlează concernul Volkswagen Group, a fost închis, după cum au anunțat procurorii din Stuttgart. Același lucru s-a întâmplat cu cel al fostului șef al VW, Matthias Muller. Singurul care rămâne vizat de o investigație este Martin Winterkorn, fostul CEO al VW Group.
Hans Dietrich Potsch, mambru al familiei Porsche – Piech, președinte al Porsche SE, și-a închis socotelile cu procurorii, în urma unui acord. El va plăti suma de 1,5 milioane de euro. Anunțul a fost făcut de procurori, care au anunțat că în acest fel investigația este închisă. Faptele pentru care era investigat se referă la manipularea pieței de capital, în legătură cu scandalul diesel.
Șefii companiei Porsche SE, care dețin pachetul majoritar al VW AG, au fost acuzați că au ascuns informațiile referitoare la acest scandal și au comunicat pieței prea târziu aceste informații, deși le cunoșteau. De asemenea, anunțul actual al procurorilor precizează că acordul de încheiere a investigației îl vizează și pe Matthias Muller, care nu va trebui să plătească nicio sumă de bani.
Compania a respins de fiecare dată acuzațiile, pretinzând că a publicat informații imediat ce a intrat în posesia lor.
O altă anchetă l-a vizat anterior pe Potsche și pe actualul CEO al grupului VW, Herbert Diess, care la acel moment abia sosise în companie. Pentru acel dosar, suma plătită a fost de 9 milioane de euro. Banii au fost acoperiți de companie.
Singurul care rămâne în atenția procurorilor, care au deschis acest dosar în urmă cu trei ani și jumătate, este Martin Winterkorn, fost președinte al VW Group, cel care este considerat de multă lume drept autorul moral al scandalului dieselgate, pentru a aprobat dezvoltarea unui dispozitiv prin care motoarele diesel să trișeze la testele de emisii.
Reprezentanții Porsche SE au declarat că, din punctul lor de vedere, nu au încălcat nicio prevedere legală, însă au decis să plătească suma impusă de procurori, pentru a închide această investigație.
Pagubele generate de scandalul Dieselgate celor de la Volkswagen AG a depășit deja 30 de miliarde de euro, sub formă de amenzi, costuri de răscumpărare a mașinilor și alte plăți. Multe procese, civile sau penale, sunt însă pe rol în mai multe țări ale lumii.