Olandezii au construit Hesla, un Model S de la Tesla alimentat cu hidrogen, cu autonomie de 1.000 km

Olandezii au construit Hesla, un Model S de la Tesla alimentat cu hidrogen, cu autonomie de 1.000 km
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 nov 2017

O companie olandeză, specializată în distribuția de gaze, a construit un automobil alimentat pe hidrogen, pe baza unui Tesla Model S, care a fost adaptat astfel încât să ajungă la autonomie de 1.000 de kilometri.

Project Hesla este numele sub care compania Holthausen Group, specializată în transportul și distribuția de gaze, a decis să modifice un automobil electric pentru a-i creștere autonomia cu ajutorul unei instalații de încărcare bazată pe hifrogen. Practic, automobilul botezat Hesla a primit o a doua sursă de încărcare, în afară de cea standard, care are la bază un pachet de celule fuel-cell, care funcționează cu hidrogen. Sistemul este oferit deja de unele companii pe propriile mașini, însă, în cazul modelului Tesla, avantajul constă în cele două surse independente de energie electrică, care se pot suplini una pe cealaltă. Prin modificările aduse, inclusiv adăugarea unui rezervor pentru hidrogen, autonomia lui Tesla S a crescut la peste 1.000 de km.   

Urmărește-ne și pe Google News

Proiectul nu este unul foarte rentabil, așa cum a fost făcut de olandezi, experimental, deoarece a costat circa 50.000 de euro, și este, deocamdată, doar o demonstrație privind modul în care cele două tehnologii de propuslie pot fi combinate.

FOTO Unul din dealerii Mercedes sparge gheața cu noul X-Class și îl vinde înainte de lansarea oficială în România CITEȘTE ȘI FOTO Unul din dealerii Mercedes sparge gheața cu noul X-Class și îl vinde înainte de lansarea oficială în România

Modelul Hesla se află în acest moment în faza de teste, pentru a putea fi omologat. El are la bază un Tedsla Model S cumpărat de la un proprietar, compania Tesla nefiind implicată în nicunn fel în acest experiment.

Compania Holthausen este implicată în campanii de promovare a energiilor nepoluante și a propulsiilor alternative. Unul dintre vehiculele pe care îl utilizează șefii companiei este un Hyundai ix35 FCEV, o versiune fuel-cell a SUV-ului produs de coreeni, care costă 67.500 de euro, și are o autonomie de 600 km.

Tehnologia fuel-cell, bazată pe producerea energiei electrice cu ajutorul hidrogenului, face obiectul mai multor modele produse de diferite mărci auto, inclusiv în variantă de serie. Cel mai mare impediment al acestora este lipsa unei infrastructuri de alimentare cu hidrogen, pe lângă prețul foarte mare al automobilului.

viewscnt
Afla mai multe despre
hesla
tesla
model s
fuel-cell