O informație „bombă”, referitoare la un nou investitor care ar urma să construiască o uzină auto în Transilvania, a început să circule după ce mai multe primării și consilii județene din Transilvania au primit o adresă de la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, prin intermediul InvestRomania, via ADR Centru. Informația a fost catalogată drept „un fake news”, de Nicolae Mărginean, directorul de comunicare al ADR Centru, care susține că merge cu terenurile la un târg.
O companie străină din industria auto, a cărei identitate nu a fost anunțată, caută un teren pentru o investiție într-o nouă fabrică, ce ar urma să angajeze 2.000 de persoane. Așa suna informația care a început să circule pe mai multe canale, sursa fiind primăriile din diferite localități ale județelor Alba și Sibiu. Edilii fuseseră rugați să identifice terenuri mari, compacte, pe care s-ar putea construi o fabrică și care să aibă mai multe caracteristici.
Potrivit informațiilor transmise, trebuie să fie un teren de circa 70 hectare, compact, să dispună de rețea de curent electric de 55 MW, în 2023, și 100 MW în 2024, sursă de gaze naturale, 4000 mc/h - 7.500 mc (2023 - 2024), surse de apă - 2.400 mc/zi - 4.400 mc/zi (2023 - 2024), rețea de canalizare cu o capacitate de 300 mc/zi, disponibilă în 2023. Este obligatorie poziționarea în apropiere de autostradă și reprezintă un avantaj apropierea de calea ferată.
CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Salonul Auto din Frankfurt: Noul Land Rover Defender, doar o amintire a bătrânului off-roader. Unul dintre puținele automobile cu istorie își încheie existențaAceastă cerere a pornit, de fapt, de la Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, care a transmis solicitări mai multor primării din Transilvania, prin InvestRomânia, pentru identificarea unui astfel de teren. Instituția care a trimis efectiv cererile, în 18 august, este ADR Centru, care se ocupă de județele Alba, Sibiu, Brașov, Mureș, Harghita și Covasna.
Nicolae Mărginean, director de comunicare al ADR Centru, susține că, „concret, în acest moment nu există niciun investitor care să-și manifeste interesul pentru a construi o fabrică. Există mai mulți investitori care ne-au solicitat informații pentru spații de peste 20 de hectare, dar niciunul nu a precizat în mod expres că vrea să construiască”.
De fapt, potrivit lui Mărginean, cererile ar avea ca scop "crearea unui portofoliu" pentru participarea la Târgul Expo Real Munchen, târg de imobiliare, unde România va merge pentru a găsi potențialii investitori.
În pofida acestor explicații, cererea transmisă primarilor sună ca și cum investiția este iminentă și mai lipsește doar terenul. ”Având în vedere cele de mai sus, vă rugăm să ne sprijiniți în identificarea unor amplasamente pentru investiția prezentată mai sus. În cazul în care există astfel de amplasamente, vă rugăm să completați Anexa 1 pentru fiecare locație identificată, ținând cont de cerințele investitorului prezentate mai sus. Pot fi incluse aici atât locații aflate în proprietate publică cât și privată, în măsura în care vă sunt cunoscute”. Așa suna textul solicitării trimise de ADR Centru primăriilor din județele Regiunii Centru.
CITEȘTE ȘI Tarom pune în vânzare bilete de avion de la 65 euro, la 65 de ani de la înfințarea companieiÎn județele Alba și Sibiu, cele mai apropiate de Autostrada A1, există mai multe terenuri care au suprafețe ce se pot apropia de valoarea cerută, aflate cele mai multe în proprietate privată. Condițiile din această zonă sunt cele mai bune din România pentru o investiție specifică industriei auto: legături la autostradă și calea ferată, forță de muncă calificată, apropierea de vestul Europei pe șosea, existența unor furnizori de componente specifice industriei.
Cea mai recentă investiție din industria auto europeană, cea a unei uzine a grupului Volkswagen, a ratat țara noastră și a ajuns în Turcia, potrivit informațiilor semioficiale transmise în luna iulie.