Trei firme, toate din Turcia, s-au înscris la licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor la structura metroului M6 de la Tokyo (Băneasa) la Aeroportul Internațional Henri Coandă. Licitația are un preț estimat de 1,31 miliarde de lei fără TVA, conform SEAP, o valoare stabilită în urmă cu câțiva ani și care nu a mai fost ajustată conform condițiilor actuale din piață în care prețurile au crescut substanțial.
Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a transmis că la licitația lansată în urmă cu câteva luni doar trei oferte au fost depuse, scrie Hotnews.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S. - Ofertant lider
YUKSEL PROJE A.S. C
2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. - Ofertant lider
TEKFEN İNȘAAT VE TESISAT A.Ș. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.)
Ofertant
CONCELEX
3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNȘAAT VE TAAHHÜT A.Ș. - Ofertant lider
3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A.
Terț și subcontractant
TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL.
Terț și subcontractant
SOMET
Ofertant
VERTATEL INTERNATIONAL
„În perioada următoare, vor fi analizate documentele pentru calificare. După calificarea candidaților, în cea de-a doua etapă, se vor depune ofertele tehnice și financiare”, a spus Scrioșteanu.
Contractul scos la licitație care vizează doar proiectarea și execuția structurilor de rezistență, după care vor urma alte contracte pentru echipamente, calea de rulare, finisaje și trenuri.
Lotul 1.2 (Tokyo – Aeroport Otopeni) al Magistralei M6, care are un traseu de 7,6 km și cuprinde 6 stații: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni.
În SEAP, licitația publicată pentru acest contract pe M6 Tokyo - Otopeni apare cu valoarea de 1,32 mld lei, fără TVA.
Licitația a fost demarată în luna noiembrie de fostul guvern liberal în ciuda unui raport devastator făcut proiectului de către experții externi în timpul mandatului lui Cătălin Drulă. Raportul arăta că rentabilitatea proiectului e departe de a fi la un prag acceptabil, iar proiectul așa cum e el în prezent are și alte câteva minusuri majore: cost ridicat, dublarea sa de către actuala conexiune feroviară Gara de Nord-Aeroport și construirea unui nou terminal principal al Aeroportului unde actuala M6 nu ar ajunge.
Experții Băncii Europene de Investiții au analizat, la solicitarea Ministerului Transporturilor când în funcție încă era Cătălin Drulă, potențialul de dezvoltare al Magistralei M6 de metrou, de la Stația Tokyo (Complex Băneasa) până la Aeroportul Otopeni, iar concluziile sunt dure, conform unui memorandum.
Rentabilitatea proiectului, așa cum apare el acum în planurile Metrorex, e departe de a fi la un prag acceptabil, doar 0,17% față de 5% cât e pragul normal pentru ca un proiect să fie considerat fezabil.