BMW va opri producția modelului BMW i3, chiar dacă rămâne una dintre cele mai avansate mașini electrice ale industriei auto. Vânzările lui i3 au crescut în primii ani de existență, însă apariția rivalilor mai ieftini, cu performanțe mai bune și cu un design mai reușit au făcut modelul bavarez să piardă tot mai mult teren.
BMW i3, unul dintre primele automobile electrice performante și în același timp construit cu unele dintre cele mai avansate tehnologii este pe cale să dispară, deoarece constructorul BMW va opri producția acestuia, pentru a lăsa loc altor modele. Informația a fost confirmată de reprezentanții companiei publicației Automobilwoche, reprezentanții BMW precizând că preferințele și comportamentul clienților s-au schimbat. Motivele reale ale succesului din ce în ce mai scăzut al modelului BMW i3 țin de trei detalii importante.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Primul este aspectul acestui model, care nu a fost niciodată unul specific mărcii, cunoscută pentru mașinile sale sportive, atât din punct de vedere al tehnologiei și performanțelor, cât și din cel al aspectului. BMW i3 a venit cu un design atipic, lipsit de aerodinamică și de sportivitate, care a stârnit numeroase comentarii critice. Al doilea detaliu este legat de dimensiunile mașinii. BMW i3 are numai 4 metri, fiind încă de la lansare unul dintre cele mai mici automobile electrice din lume. Nici confortul pasagerilor, nici spațiul pentru bagaje nu sunt favorizate de această lungime, care poate fi comparată cu cea a micului Dacia Spring. În fine, al treilea detaliu este autonomia. Cu numai 130 de km disponibili la o încărcare, BMW i3 nu a fost niciodată foarte atractiv din acest punct de vedere, iar odată cu apariția altor modele și în special a lui Tesla Model 3, autonomia lui i3 a devenit tot mai neatractivă.
Pentru a compensa oprirea lui i3, BMW mizează acum pe noile modele din clasele inferioare, de la MINI și BMW, care nu doar că au parametri mai buni (dimensiuni, baterii, design), dar sunt fabricate cu costuri mai mici, ceea ce înseamnă că profitul obținut de companie este mai mare.
Denumirea i3 ar putea să nu dispară definitiv iar BMW să aleagă dă o folosească pentru viitoare modele electrice ale mărcii, însă un lucru este cert: începând din vara acestui an, în uzina BMW din Leipzig, locul lui i3 pe liniile de fabricație va fi luat de noi modele, unul dintre acestea fiind Mini Countryman, care va oferi toate variantele de propulsie, inclusiv electrică.
Vânzările lui BMW i3 și-au atins potențialul maxim în 2019, când au fost la un pas de pragul de 40.000 de unități. De atunci, au scăzut semnificativ, pe măsură ce apariția noilor modele ale rivalilor europeni sau asiatici s-au suprapus peste criza pandemică. Singurele piețe pe care vânzările au fost consistente au fost SUA, Germania și Norvegia, Europa reprezentând mai mult de jumătate din cele aproape 200.000 de unități vândute.