Cât mai valorează o mașină după 4 ani: Dacia face legea în Germania, cu cele mai bune valori reziduale

Dacia a atins cele mai ridicate valori reziduale din istoria mărcii, potrivit celoe mai noi date de prețuri analizate de Proffit.ro. Prețurile mici de achiziție și valoarea percepută de clienți îi ajută pe proprietari să piardă mai puțini bani decât în cazul altor mărci, la patru ani de la achiziție.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Cât mai valorează o mașină după 4 ani: Dacia face legea în Germania, cu cele mai bune valori reziduale

Valoarea reziduală a autovehiculelor, adică prețul pe care îl mai poate obține o mașină la revânzare, este unul dintre cele mai importante criterii pentru un cumpărător, mai ales la calculul costurilor totale cu mașina pe durata vieții. Cea mai recentă analiză de piață pentru vehiculele noi vândute pe piața din Germania, arată că Dacia își surclasează la aproape toate capitolele rivalii, având cea mai mică pierdere de preț, după patru ani de utilizare.

Modelele Dacia reușesc să domine în toate segmentele în care este prezentă, cu deprecieri reziduale reduse atât procentual cât și în valoare absolută.

Bähr & Fess Forecasts publică analize de preț începând din 2010, iar clasamentele periodice sunt realizate împreună cu Focus Online. Estimările de valori reziduale au în vedere mașinile noi în anul de studiu, cu efecte peste patru ani.

Uber lansează primele taxiuri autonome CITEȘTE ȘI Uber lansează primele taxiuri autonome

Conform celui mai recent studiu, mașinile Dacia au atins în 2025 cel mai ridicat nivel al valorilor reziduale, calculate pentru anul 2029. Mai exact, cifrele avansate arată cât ar trebui să obțină un proprietar al unei mașini noi cumpărată în acest an, dacă o va vinde în 2029, raportat la prețul de listă.

Dacia Sandero, cel mai vândut model al mărcii în Europa, este lider în segmentul B în clasamentul privind deprecierea mașinii în euro, respectiv în valoare absolută. Un Dacia Sandero SCE 65 Essential va pierde din valoarea de listă doar 5.904 euro, fiind cea mai mică depreciere din acest segment.

Pe locurile 2 și 3 s-au clasat Citroen C3 (depreciere de 7574 euro) și Mazda Skyactiv-G 75 (depreceiere de 8920 de euro). Procentul valorii reziduale păstrat de Sandero este de 52,7%, mai mic decât liderul din clasamentul valorii relative (procent din prețul de listă).

Acesta este, în segmentul B, Mini Cooper C Steptronic, care își conservă 60,4% din prețul de listă. Pe locurile următoare se află Audi A1 2.5 TFSI, cu 54,3%, și VW Polo 1.0 TFSI, cu 54,2%, toate mașini cu mult mai scumpe decât mdoelul românesc, care are un preț de listă afișat de 12.490 euro.

TAROM lansează o ofertă specială cu bilete la preț redus CITEȘTE ȘI TAROM lansează o ofertă specială cu bilete la preț redus

În clasa compactă, un alt model Dacia este lider, de data asta în ambele clasamente. Este vorba despre Jogger, care are și cea mai mică depreciere în eiro, dar și cel mai mare procent al valorii reziduale. Dacia Jogger TCe Expression este menționat cu o valoare reziduală după patru ani de 54,6%, depășind Audi A3 30 TFSI și Mercedes CLA 180 DCT, care păstrează după patru ani doar 53,1% și, respectiv, 51,7% din prețul de listă. Modelul Jogger are un preț afișat de 19.990 euro.

În clasamentul valorii absolute, Jogger este de asemenea pe primul loc cu o depreciere de 8.207 euro, calculată pentru 2029, în timp ce locurile 2 și 3 pierd 12.408 euro (Citroen C4 1.2 Hybrid YOU) și, respectiv, 12.678 euro (Skoda Scala 1.0 TSI Essence).

În segmentul D, în care Dacia nu este prezentă, cea mai bună mașină este Skoda Superb 1.5 TSI mHEV DSG (50,9% valoare reziduală) și 20.168 euro depreceiere, fiind peste valorile înregistrate de principalii rivali, Audi A5 și Tesla Model 3, mașini care își pierd peste 52% din valoare.

De asemenea, în segmentul E, mașina cu cea mai redusă depreciere este Audi A6 TFSI S tronic, care pierde „numai” 27.318 euro din prețul de listă, după patru ani, fiind mai prietenoasă cu proprietarul, în comparație cu rivalele de la BMW și Mercedes.

„Slovaci, nu vă faceți griji. Aveți voie să alergați după autobuz!”. Mesaj al Poliției după o modificare controversată a Codului rutier CITEȘTE ȘI „Slovaci, nu vă faceți griji. Aveți voie să alergați după autobuz!”. Mesaj al Poliției după o modificare controversată a Codului rutier

În clasa F, de lux, Porsche Panamera păstrează tradiția mărcii și are cifre mult mai bune decât modelele BMW 840 și Mercedes S Klass.

Ajungem însă la alte segmente din piață în care este prezentă Dacia. În cel al SUV-urilor mici, Duster se află pe locul al doilea în clasamentul valorii reziduale relative, cu 57,7% preț calculat după patru ani, la un preț de listă actual de 18.890 euro.

Este vorba despre echiparea Eco-G Essential, care este cu numai un procent sub liderul Audi Q2 30 TFSI, care are însă un preț de listă de 29.000 de euro. În clasamentul valorii absolute, Duster este lider, pentru că deprecierea pe care o va înregistra mașina este de numai 8.041 de euro, față de prețul de listă, în timp ce pe locul al doilea se află Citroen C3 Aircross 1.2 YOU, care pierde 8.179 euro, deși este mai ieftin la achiziție cu 100 de euro.

Altfel spus, un Duster Eco-G cumpărat anul acesta va putea fi vândut în 2029 cu aproximativ 11.000 de euro, potrivit analizei Bähr & Fess Forecasts.

GRAFIC România, declin masiv al mașinilor electrice în acest an, în timp ce Europa a depășit deja un milion de autoturisme BEV CITEȘTE ȘI GRAFIC România, declin masiv al mașinilor electrice în acest an, în timp ce Europa a depășit deja un milion de autoturisme BEV

Și în segmentul superior al SUV-urilor a intrat un model Dacia, care performează după criteriile de menținere a valorii reziduale. Este vorba despre Bigster, care la un preț de listă de 23.990 euro (Mild Hybrid 140) va avea o depreciere de numai 10.474 euro, mult sub cea calculată pentru SEAT Ateca 1.0 TSI (care pierde 13.166 euro) și cea calculată pentru Renault Symbioz, cu același motor (care pierde 13.637).

În valoare relativă, Bigster este al treilea din segment, având o valoare reziduală de 56,3% după patru ani, fiind depășit doar de Skoda Kodiaq 1.5 TSI, care păstrează 58,4% din preț, și de Mercedes GLC 200, care păstrează 57,9% din prețul de listă.

La mașini electrice, un segment care deocamdată dă bătăi de cap analiștilor, din cauza unor comportamente neuzuale ale prețurilor, pe fondul volumelor reduse și al cererii foarte scăzute, există doi lideri la capitolul menținerea valorii reziduale: Tesla Model Y, care își va păstra 55,2% din prețul de listă, la un preț de nou de 44.990 euro, și Dacia Spring, care are o depreciere de numai 9.672 de euro, ceea ce corespunde unei valori reziduale de 42,8%, la un preț de listă actual de 16.900 euro. Cu mențiunea că prețurile nu iau în calcul eventuale subvenții acordate de stat.

ANUNȚ Facturi mai mari la căldură TABEL CITEȘTE ȘI ANUNȚ Facturi mai mari la căldură TABEL

Principalii rivali ai lui Spring sunt, în clasamentul deprecierii absolute, Citroen e-C3 (pierde 11.716 euro din preț, dar menține valoarea reziduală la 49,7%) și Fiat Grande Panda (pierde 12.713 euro, rămâne cu 49,1% din preț).

Analizele iau în calcul o distanță parcursă anual de 15.000 de kilometri și nu calculează devalorizarea pentru modelel cu opțiuni suplimentare, care de obicei nu-și păstrează valoarea reziduală. Calculul amortizării se bazează pe tipul de vehicul, imaginea mărcii și starea estimată a vehiculului în raport cu vârsta sa.

Bucureștiul își depune candidatura pentru finala Europa League din 2028 sau 2029 pe Arena Națională CITEȘTE ȘI Bucureștiul își depune candidatura pentru finala Europa League din 2028 sau 2029 pe Arena Națională

Deprecierea unui vehicul, cunoscută și ca amortizare a valorii mașinii, este cel mai mare cost pe care îl aduce un automobil pentru cel care îl cumpără, deși acesta nu este luat în calcul decât de foarte puțini cumpărători. Având în vedere că, după 3 – 4 ani, deprecierea ajunge la aproape jumătate din valoarea de achiziție, este clar că vorbim despre o sumă mult mai mare decât cea cu combustibilul, cu reparațiile sau cu asigurările.

Potrivit specialiștilor, după vârsta de patru ani, automobilele încep să piardă mult mai puțin din valoare, limitându-se la 5-6% anual.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0891 +0.00020.00 %
1 USD4.4184 +0.0042+0.10 %
1 GBP5.7709 -0.0024-0.04 %
1 CHF5.4845 +0.0102+0.19 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite