Marca premium a grupului Volkswagen, Audi, se aliniază, prin prisma rezultatelor financiare, brandului de bază al grupului, care se află în această perioadă într-un proces de restructurare a costurilor. Cifrele comunicate de Audi la finalul primelor trei trimestre scot în evidență un derapaj important al activității mărcii.
Grupul de mărci Audi, care cuprinde și Bentley, Lamborghini și Ducati, a vândut în primele trei trimestre ale acestui an mai puține mașini decât în urmă cu un an și, în consecință, a rămas fără un procent însemnat din veniturile și profiturile corespunzătoare.
Conform datelor transmise de companie, veniturile din primele trei trimestre ale acestui an au scăzut cu 8,1% ca urmare a micșorării volumul vândut cu 10,9%. Mai exact, la o scădere de 153.000 de vehicule (total vândut 1,2 milioane de vehicule), veniturile s-au diminuat cu 4,1 miliarde euro, ajungând la 46,2 miliarde euro, în intervalul ianuarie – octombrie.
8 noiembrie - Maraton Black Friday
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Situația este și mai serioasă dacă analizăm profitul operațional raportat de compania Audi SA. Cu 2,08 miliarde euro, suma este mai puțin de jumătate față de cea înregistrată în urmă cu un an, în perioada similară, când se ridica la 4,6 miliarde euro, corespunzător unei scăderi de 54,5%. Marja operațională a fost de numai 4,5%, la jumătatea celei de acum un an, când depășea puțin 9 procente.
Profitul net înregistrat de compania subsidiară VW s-a ridicat la 2,4 miliarde euro, cu 45,7% mai mic decât cele 4,4 miliarde euro obținute în 2023, o situație care a determinat compania să justifice rezultatele cu „situația macroeconomică provocatoare” și cu „cheltuieli așteptate de restructurare”, aici fiind incluse cele corespunzătoare închiderii uzinei din Bruxelles.
„Audi lucrează în mod constant la performanța financiară pe fundalul unei situații macroeconomice complicate și al unei concurențe mai acerbe”, spune directorul financiar Jürgen Rittersberger. „Accentul nostru actual este pe creșterea în continuare a eficienței și competitivității noastre. Cu Programul de performanță 14, abordăm atât potențialul de costuri, cât și de venituri. În același timp, lansăm pe piață numeroase modele noi în timpul unei faze de tranziție provocatoare, care va afecta treptat volumele și câștigurile din 2025.”
Una dintre cauzele acestor rezultate slabe este generată de evoluția nefavorabilă a segmentului electric, care la Audi s-a contractat cu -5,9%, cu un total de 115.788 unități vândute.
Deși Audi a avut un program încărcat de lansări, impactul acestora în vânzări va fi vizibil abia din 2025, când multe dintre aceste modele au programate începerea livrărilor către clienți.
Gernit Dollner, noul CEO, care a preluat compania de mai bine de un an, este optimist și spune că „poziționăm Audi în așa fel încât să realizăm extraordinarul”, însă previziunile pentru finalul anului au în vedere cifre mai mici decât în anul anterior, în special în privința randamentului vânzărilor: venituri de 63 – 68 miliarde euro și o marjă operațională între 6 și 8%.