Compania Blue Air, cel mai mare transportator aerian român și al doilea mare jucător pe piața locală, după rivalul ungar Wizz Air, va aplica mai serios principiile presupuse de statutul de companie low-cost, în condițiile în care își pierduse "rădăcinile" de low-cost, vânzând bilete ieftine și impunând plata bagajelor suplimentare, dar oferind în același timp și mese gratuite și permițând pasagerilor să aducă cu ei în avion oricâte bagaje, spune noul CEO al companiei, Oana Petrescu, instalată în primăvara acestui an.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare.
„Anul trecut, acționarii au fost nevoiți să decidă ce fel de companie este Blue Air, pentru că nu mai putea funcționa ca o companie hibrid. Ea își pierduse rădăcinile de low-cost pentru că, deși era companie low-cost și vindeam bilete ieftine, pe anumite rute ofeream și masă gratuit. Deși aveam în politicile noastre comerciale că pasagerii trebuie să cumpere bagaje în plus și aveam prețuri afișate, nimeni la aeroport nu respecta acest lucru, iar pasagerii se obișnuiseră cu ideea de a veni cu oricâte bagaje pentru că nu îi întreba nimeni. Nu eram consecvenți în oferta noastră de servicii”, a explicat noul CEO Blue Air.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ea arată că, din punct de vedere financiar, modelul de companie low-cost este cel mai bun pentru companie, pentru că, la nivel intern, reduce capacitățile de care nu are nevoie compania, iar, la nivel extern, pasagerii știu ce așteptări să aibă.
„Modelul de business de low-cost este singurul model profitabil pe termen lung. Are rată de rentabilitate foarte bună și oferă posibilitatea de scalare și de reajustare rapidă. Lipsa de transparență și de sustenabilitate, atunci când partenerii nu văd coerență și că ceea ce faci nu are sens, reprezintă unele dintre pericolele cu care se poate confrunta compania”, a mai spus Oana Petrescu.
De altfel, conform informațiilor oferite de CEO-ul Blue Air, compania a trecut printr-un proces de restructurare a rețelei, fiind eliminate rutele neprofitabile, de restructurare a flotei și redimensionare a numărului de personal, realocat către domeniile importante.
„Vom crea mai multe centre de operațiuni printre care un centru de servire pasageri, pentru ca toate activitățile care au legătură cu pasagerii să fie coordonate din acest centru, un centru de digitalizare, de transformare digitală, atât pentru pasageri - să le fie foarte ușor să-și cumpere bilete și să facă rezervări online - cât și pentru angajații noștri, un centru de servire angajați pentru a-și rezolva toate problemele într-un singur loc - și problemele ce țin de salarizare, și problemele tehnice, cu calculatoarele - și un centru risk-management, pentru că acum avem oameni focalizați pe gestiunea riscului pe diverse zone și vrem ca ei să lucreze împreună, ca acțiunile lor să acopere toate riscurilor”, a specificat Petrescu, adăugând că vor fi create și două centre ce țin de zona de zbor, unul de coordonare al piloților și unul de coordonare al personalului de cabină.
În plus, conform spuselor CEO-ului, compania va lansa, luna viitoare, un produs de membership, un abonament pentru pasageri, și are în plan și lansarea unui produs prepaid, un portofel prin care pasagerii să poată cumpăra în avans, cu discount-uri mai mari. Tot în noiembrie, compania va anunța lansarea a 9-10 rute noi și momentul din care vor fi operabile.
În prezent, compania Blue Air are 1.200 angajați, în toate bazele, pentru 20 avioane, dintre care 300 se ocupă de mentenanța acestora și operează zboruri către 80 de rute.
În 2016, Blue Air a devenit cea mai mare companie aeriană românească, depășind în premieră compania de stat Tarom după numărul de pasageri transportați. Compania low-cost are șase baze operaționale, în București, Bacău, Cluj-Napoca, Iași, Larnaca și Torino.