Volkswagen face o nouă mutare în cadrul strategiei de repoziționare a brandurilor în cadrul grupului. Marca SEAT are un nou președinte, Thomas Schmall, care îl înlocuiește pe Herbert Diess, CEO-ul grupului. Mutarea a fost anticipată de presa germană, care spune că mărcile se tem de pierderea influenței în fața șefului cel mare.
SEAT va fi condusă de Thomas Schmall, care preia postul de președinte al Consiliului de Administrație de la Herbert Diess, CEO al întregului grup. Marca este condusă, de anul trecut, după plecarea lui Luca de Meo la Renault, de Wayne Griffiths, care are funcția de CEO (președinte al Comitetului Executiv). Strategia VW Group cu marca SEAT are două direcții, potrivit informațiilor neoficiale: repoziționarea mărcii principale, SEAT, în portofoliul grupului, pentru a nu se suprapune cu celelalte mărci, și continaurea lansării pe piață a mărcii CUPRA, ca marcă premium, dar una care să fie poziționată sub Audi.
„Inima SEAT și CUPRA și cea mai mare parte a echipelor sunt localizate în Spania, o piață care se poziționează singură pentru e-mobilitate. Sunt foarte nerăbdător să lucrez îndeaproape cu Wayne Griffiths și echipa sa pentru a pregăti SEAT și CUPRA pentru viitor”, a spus Thomas Schmall, membru al boardului VW Group și noul președinte SEAT.
CITEȘTE ȘI Surpriza anului: Dacia intră pe piața din Australia, încă o țară cu volanul pe partea dreaptă. "Ne uităm la ei de 10 ani!"Presa germană a scris în urmă cu câteva săptămâni despre noile numiri pe care le pregătește Herbert Diess, la SEAT și la Skoda, pentru a lăsa pe mâini de încredere cele două companii, care ar trebui să-și revizuiască poziția pe piețele în care se află și VW. Șeful grupului german este îngrijorat de mai multă vreme de faptul că mărcile își dispută clienții, ceea ce nu este eficient pentru companie. „Dacă trei sau patru mărci cu produse similare luptă pentru același grup-țintă, atunci toate mărcile suferă”, spunea Diess, într-o declarație pe tema reorganizării mărcilor. În același timp, s-a speculat că reprezentanții celor două mărci, inclusiv sindicatele, se tem că aceste mutări vor determina pierderea importanței și influenței lor în cadrul grupului.
Pentru Skoda, schimbarea nu a fost încă anunțată, însă a fost vehiculat numele lui Murat Aksel, în prezent responsabil cu achizițiile în cadrul board-ului VW Group. Aksel a lucrat și el pentru BMW, așa cum a lucrat și Herbert Diess și o bună parte din colaboratorii pe care în acest moment îi numește în structurile VW Group.
În cadrul strategiei de repoziționare a mărcilor în grupul VW s-a mai strecurat și informația potrivit căreia VW AG va avea doi directori operaționali, care vor supraveghea cele două categorii de mărci, de volum și premium, și se vor subordona direct lui Herbert Diess, însă pentru moment nu au apărut informații privind numele acestora.
Interesant este faptul că ambele persoane, Thomas Schmall și Murat Aksel, sunt două nume pentru care Herbert Diess s-a luptat în Consiliul de Supervizori pentru a-i impune în noua structură a grupului, la finalul anului trecut. Murat Aksel a preluat Divizia Achiziții a grupului anterior fiind director achiziții la marca VW. Divizia s-a separat de cea de producție componente, odată cu reorganizarea activității de management, iar Aksel a preluat optimizarea costurilor pentru achiziții pe întreg grupul. Schmall a fost și el subiect de dispută: Diess a creat pentru el un nou post în Consiliul de Administrație, numit „Tehnologie”, astfel că a preluat sub acest post toate activitățile de producție componente ale grupului și de asemenea activitățile de marketing pentru platformele ce vor fi vândute terților, precum și dezvoltarea și producția de baterii, achizițiile asociate acestora, activitățile de încărcare și sisteme de încărcare, dar și parteneriatele globale corespunzătoare.