Situația vânzărilor de automobile din Europa aduce noutăți din punct de vedere al performanțelor automobilelor fabricate în România, în special cele de la Dacia. Sandero nu mai este pe primul loc, dar rămâne în preferințele europenilor.
Modelul Dacia Sandero, care a fost lider, temporar, al vânzărilor din Europa, ca urmare a opririlor numeroase de producție ale celor mai mari constructori, pierde prima poziție în clasamentul privind înmatriculările de mașini noi, dar rămâne în primele trei cele mai vândute mașini din Europa, după cum reiese din datele Jato Dynamics, analizate de Profit.ro. Două modele au reușită să depășească Sandero: Tesla Model 3, care performează din nou, devenind lider absolut al pieței în septembrie, și Renault Clio, care este de foarte multă vreme unul dintre cele mai vândute automobile de pe continent.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Model 3 a înregistrat o creștere foarte mare, 58%, față de nivelul din septembrie 2020, cererea mare de pe piață fiind acoperită cu eforturi de constructorul american, prin livrări masive, în pofida crizei de semiconductori.
Dacia Sandero are în luna septembrie o scădere de 9 procente față de anul trecut, din aceeași cauză, blocajele de producție care au împiedicat marca românească să livreze suficiente mașini, pe măsura cererii din piață. Față de 2019, Sandero are deja o creștere de 41%, ceea ce este un semnal extrem de important.
Dacia Duster este ieșit din Top 10 al vânzărilor, în acest moment, și nu mai este, în septembrie, nici cel mai vândut SUV de pe continent, fiind depășit de Peugeot 2008, Hyundai Tucson și Renault Captur.
CITEȘTE ȘI FOTO SUITE No.4, primul concept care pregătește lansarea noului Renault 4Fostul lider al pieței auto din Europa, VW Golf, înregistrează scăderi mari (39% față de 2020, 45% față de 2019), atât din cauza crizei, dar și din cauza competiției interne cu modelul electric ID.3. Celelalte locuri din clasament au fost ocupate de Fiat 500, Opel Corsa, Peugeot 2008, Hyundai Tucson, Peugeot 208 și Renault Captur.
Pe segmentul de vehicule electrice s-a petrecut în sfârșit intrarea pe scenă a modelului Dacia Spring, care reușește să intre în Top 10, cu cele 4.166 de exemplare livrate în septembrie. Spring se apropie la distanță mică de VW ID.4 și Peugeot 208, toate având volume între 4 mii și 5 mii de unități, și se pregătește de un rezultat și mai bun în octombrie, când livrările s-au extins pe mai multe piețe. Până la finalul acestui an, Dacia Spring ar putea urca între primele 3-4 modele electrice din Europa.
Cele mai vândute mașini electrice din Europa, în septembrie, au fost Tesla Model 3 și Model Y, care a intrat în forță pe cele mai mari piețe din Europa și a reușit astfel să depășească VW ID.3 și Renault Zoe, liderii tradiționali ai acestui segment. Printre numele din top se mai află Skoda Enyaq, Kia Niro și Fiat 500.