Constructorul german BMW a pornit producția de serie a modelului i4, un automobil electric prezentat deja și popularizat puternic de companie ca primul vehicul din noua generație de mașini cu baterii.
Prima uzină a BMW care va deveni complet electrică în 2024, în același timp principala uzină a companiei, a început producția lui i4, modelul care face un pas important către noua generație de vehicule electrice, simbolizată de conceptul Neue Klasse.
Începând din această săptămână, la Munchen sunt fabricate toate versiunile de motorizare pentru Seria 4, asta însemnând că, pe lângă modelele Seriei 4 cu motoare pe benzină sau diesel, precum și hibrid, acum se alătură și i4, varianta complet electrică, toate fiind produse pe o singură linie. Acesta este planul și viziunea BMW pentru tranziția către propulsia electrică, total opus planurilor rivalilor săi de la Audi, care au preferat să producă platforme diferite, în uzine diferite, mașinile electrice.
"Pentru uzină și echipă, lansarea BMW i4 este o piatră de hotar pe drumul către mobilitatea electrică", a declarat Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administrație al BMW AG, responsabil pentru producție. "Până în 2023, mai mult de jumătate din toate automobilele produse în locația noastră din München vor avea un sistem de propulsie electrificat. Majoritatea vor fi complet electrice. Așa că München devine complet electric."
Compania a reușit performanța să adapteze și modernizeze linia de producție fără să fie nevoită să oprească asamblarea celorlalte modele. "Am reușit să integrăm noul automobil în sistemele noastre existente fără a opri producția. Echipa și partenerii noștri au făcut o treabă uimitoare", a spus Peter Weber, directorul uzinei BMW Group din München.
Principala diferență dintre BMW i4 și arhitecturile convenționale este propulsia electrică și bateria de înaltă tensiune. Aproximativ 90% din sistemele existente în atelierul de caroserii din München pot fi folosite în continuare pentru noul model. De asemenea, pentru integrarea bateriei de înaltă tensiune, s-au făcut modificări, acumulatorul fiind fixat pe caroserie printr-un nou sistem automatizat.
Uzina principală a BMW Group produce acum un portofoliu extins de produse, care cuprinde nu numai BMW i4, ci și modelele cu motoare termice și sistem hibrid de la BMW Seria 3 Sedan și Touring, BMW M3 și BMW Seria 4 Gran Coupé.
Integrarea BMW i4 în producția din Munchen a fost susținută de o investiție de 200 de milioane de euro.
BMW spune că, până la sfârșitul acestui an, producția de motoare cu patru cilindri se va muta la Hams Hall (Marea Britanie) și Steyr (Austria), iar relocarea producției de motoare de la München se va finaliza cel târziu în 2024.
BMW i4 este un automobil extrem de puternic, care ar trebui să atragă foarte mulți clienți interesați de mașinile electrice performante, atât de la liderii pieței, Tesla, cât și de la rivalii Porsche, Audi și Mercedes. Mașina este deja disponibilă pentru comenzi, inclusiv în România, cu prețuri începând de la 52.955 euro, pentru versiunea eDrive40, care are 340 CP și o autonomie ce poate ajunge până la 585 km.