Noua gamă de mașini electrice dezvoltată de Audi în China, pentru piața chineză, nu va avea sigla sa cu patru inele, au declarat două persoane cu informații directe despre planurile companiei.
Decizia brandului premium german deținut de Volkswagen este legată de ”imaginea mărcii”, a spus una dintre persoane. De asemenea, reflectă utilizarea arhitecturii auto dezvoltate în colaborare cu partenerul chinez SAIC și o dependență crescută de furnizorii și tehnologiile locale, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Reuters nu a putut afla dacă noua gamă, cu numele de cod ”Violet” în interiorul companiei, va avea un alt logo sau va purta doar numele Audi pe vehicule.
Un concept de mașină pentru această gamă urmează să fie dezvăluit în noiembrie, când Audi va explica și ”povestea mărcii” gamă, au spus cele două persoane.
O a treia persoană care a fost informată cu privire la această problemă a spus că nouă modele sunt planificate până în 2030.
Sursele au refuzat să fie identificate, deoarece producătorul auto nu a făcut publice planurile.
Audi a refuzat să comenteze ceea ce a numit speculații. SAIC a declarat într-o declarație pentru Reuters că vehiculele electrice ar fi ”cu adevărat Audi, cu ADN Audi autentic”.
Producătorii de automobile chinezi câștigă o cotă tot mai mare pe piața lor de origine - cea mai mare din lume - cu vehicule electrice încărcate cu tehnologie.
Acest lucru a dus la scăderea vânzărilor pentru producătorii auto străini, dintre care mulți se bazează mult mai mult pe modelele cu motoare pe benzină, împingându-i să formeze noi parteneriate.
Audi și SAIC, un partener VW de lungă durată, au declarat în mai că vor dezvolta împreună o platformă pentru vehiculele electrice pentru piața chineză.
Dezvoltarea de mașini special pentru China permite producătorilor de automobile străini să se familiarizeze cu cele mai noi funcții în materie de vehicule electrice și gusturile chinezești, țintind în același timp un grup uriaș de clienți.
Producătorii de automobile precum Audi și VW ar face probabil cercetări suplimentare înainte de a adapta acele modele pentru alte piețe, spune Yale Zhang, director general la firma de consultanță Automotive Foresight din Shanghai.
CITEȘTE ȘI OMD Mamaia: Ultimele analize confirmă că apa din Mamaia îndeplinește toate criteriile de siguranță și sănătateAudi a vândut mai puțin de 10.000 de vehicule electrice în China în primele șase luni ale anului 2024. În schimb, mărcile chineze premium de vehicule electrice Nio și Zeekr au vândut fiecare de opt ori mai mult.
Noua serie EV a Audi va folosi o baterie CATL și un sistem avansat de asistență la condus (ADAS) de la startup-ul tehnologic chinez Momenta, au spus cele două persoane cu cunoștințe directe despre planuri.
Arhitectura electrică a mărcii IM Motors a SAIC va fi utilizată în seria ”Violet”, au adăugat ei.
VW a încercat, de asemenea, să profite de expertiza Chinei în domeniul vehiculelor electrice. S-a ajuns la un acord cu Xpeng în acest an, prin care toate vehiculele electrice VW produse local vor folosi arhitectura dezvoltată în colaborare cu firma chineză.
Vehiculele electrice Audi vândute în prezent în China vor continua să aibă logo-ul cu patru inele interconectate. Acestea sunt Q4 e-tron realizat cu partenerul FAW, SUV-ul Q5 e-tron realizat cu SAIC și Q6 e-tron realizat cu FAW, care va fi lansat în cursul acestui an.
Q6 e-tron este prima mașină Audi care folosește platforma electrică avansată premium (PPE) a VW și va folosi un ADAS furnizat de Huawei, au spus surse.