Automobilele electrice pe baterii reprezentau anul trecut 1,7% din totalul mașinilor din Uniunea Europeană, iar cea mai scăzută pondere era în Cipru, Grecia, Polonia, Slovacia, Cehia, Croația, Bulgaria și România, arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
În 2023, erau înmatriculate în UE 1,5 milioane de vehicule electrice pe baterii noi, iar numărul total era de 4,5 milioane, o creștere de 48,5% comparativ cu 2022, când numărul total era de trei milioane.
În Danemarca, automobilele electrice pe baterii reprezentau anul trecut 7,1% din totalul mașinilor. Ponderi ridicate erau și în Suedia (5,9%), Luxemburg (5,1%) și Țările de Jos (5%), scrie Agerpres.
În contrast, 14 state membre înregistrau ponderi sub 1%, cele mai scăzute fiind în Cipru, Grecia, Polonia (fiecare cu 0,2%), Slovacia (0,298%), Cehia (0,344%), Croația (0,369%), Bulgaria (0,381%) și România (0,484%).
Ponderea automobilelor electrice pe baterii în totalul înmatriculărilor noi din Uniunea Europeană a ajuns la 14,6% în 2023. Această pondere a rămas sub 1% până în 2018, dar a crescut semnificativ în ultimii patru ani, ajungând la 5,3% în 2020, 9% în 2021, 12,1% în 2022 și 14,6% în 2023.