Schimbările majore care au fost organizate la Mioveni, în cadrul Uzinei Dacia, au ajuns la final, odată cu intrarea în funcțiune a companiei Horse România. În acest moment, Dacia a rămas fără activitatea de producție de motoare.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Renault a schimbat numele și forma de organizare a fostei companii Renault Mecanique Roumanie, astfel că în prezent Uzina Mecanică Dacia nu mai există, ea fiind înlocuită de Horse Romania SA. Schimbarea a început cu separarea activelor Uzinei Mecanice, acestea fiind preluate de RMR. Ulterior, compania specializată în producția de motoare și cutii de viteze și-a schimbat și forma de organizare, din SRL, în SA.
În acest moment, compania face parte din rețeaua complexă Horse la nivel global, care a reunit mai multe fabrici de motoare și cutii de viteze din lume, toate ale Renault.
Pasul următor, despre care Renault nu a mai anunțat nimic, este asocierea cu unitatea similară, specializată în producția de motoare, a gigantului chinez Geely. În luna iulie a acestui an, Renault și Geely au semnat un acord angajant care prevede crearea unei noi companii, în care cele două vor deține acțiuni în procente egale, 50/50. Renault va intra în noua companie cu Horse, divizia care deține integral Horse Romania SA. . În total, vor fi aduse la un loc 17 fabrici de motoare și 5 centre de cercetare, inclusiv cel din Titu, cu un total de 19.000 de angajați.
În ultimul weekend, uzina Horse din Mioveni a lucrat în foc continuu, în două schimburi, pe linia de asamblare a motoarelor HR. Uzina a început deja să producă motoare pentru viitoarea generație Duster, oamenii fiind chemați de acasă atât sâmbătă, cât și duminică.
În același timp, liniile de turnare, uzinare piese și funcțiile de suport au lucrat și ele pentru a răspunde comenzilor din celelalte companii ale rețelei Horse (Horse Valladolid și Cacia), potrivit unui anunț transmis angajaților de conducerea companiei, consultat de Profit.ro.