Nu doar segmentul SUV-urilor urbane, din clasa B, cunoaște o creștere rapidă, ci și celelalte categorii, SUV-urile compacte și cele de clasă medie, sunt "pe val". Acestea din urmă sunt redescoperite de europeni, fiind tot mai populare din cauza numeroaselor lansări făcute de mărcile de volum.
Nu mai puțin de patru SUV-uri de clasă D au fost lansate în ultimele luni în Europa și toate au reușit să facă vânzări bune, unele peste așteptări. Practic, mărcile europene au intrat în forță pe un segment dominat altădată de japonezi și coreeni
Noul Peugeot 5008, o reinterpretare de succes a vechiului monovolum, transformat acum în SUV prin lungirea lui 3008, a spulberat toate așteptările și a devenit cel mai vândut model din segment, în luna noiembrie, cu 6.545 unități, potrivit datelor JATO Dynamics. SUV-ul francez a înregistrat deja 40.000 de exemplare vândute de la începutul anului, depășind cu mult cifrele pe care vechiul MPV 5008 le făcea.
CITEȘTE ȘI FOTO Muncitori SF: Audi va echipa angajații din două uzine cu un exoscheletEl a fost urmat de un alt SUV nou lansat, Skoda Kodiaq, intrat pe piață la finalul anului trecut. Modelul ceh, parte dintr-o ofensivă a SUV-urilor derulată de VW Group, a vândut 5.850 unități în noiembrie, atingând deja 48.800 de exemplare vândute în acest an, un volum impresionant.
Liderul segmentului, Nissan X-Trail, a căzut victimă acestor noi lansări, cifrele sale scăzând (-3%), în noiembrie, la 3.951 de unități, după ce în lunile anterioare depășea 5.000 de exemplare lunar, cu vârfuri de peste 7.000 de unități, în iunie sau septembrie. SUV-ul japonez își menține însă supremația în acest an, cu 65.600 de exemplare vândute.
Tot în scădere a închieat și Mitsubishi Outlander, care, cu cele 3.013 unități din noiembrie, s-a situat abia pe locul patru. După acesta se află un alt model nou, Renault Koleos, versiunea franceză a lui X-Trail, care intră în clasament cu 2.025 de unități, peste 10.000 de exemplare vândute anul acesta. Koleos a trecut și el printr-o metamorfoză, după ce prima generație, care făcea parte din clasa compactă, a fost oprită din producție în 2015, cu vânzări destul de slabe.
CITEȘTE ȘI FOTO Norvegienii de la Vard, printre principalii constructori de nave din lume, construiesc la Tulcea primul spărgător de gheață de croazieră hibrid din lumeDupă Koleos s-a situat varianta lungă a lui Tiguan, Allspace, care nu repetă succesul versiunii scurte, care se vinde în medie în 20.000 de exemplare lunar. Alte SUV-uri din clasa D sunt prezente mai mult simbolic pe piață: Ford Edge, Kia Sorento, Hyundai Santa Fe sau Jeep Cherokee.
De menționat că în această clasă se afla, teoretic, și VW Touareg, dar acesta concurează, pe scala dimensiunilor și valorii, cu modele premium. De altfel, Touareg este construit pe o platformă premium, pe care o împarte cu Audi și Porsche, iar vânzările sale se situează, în medie, la 1.000 de exemplare lunar.