EXCLUSIV Dacia nu va primi deocamdată noul motor Energy TCe 140 de 1.3 litri, lansat de Renault

EXCLUSIV Dacia nu va primi deocamdată noul motor Energy TCe 140 de 1.3 litri, lansat de Renault
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 28 dec 2017

Renault a lansat în luna decembrie un nou motor pe benzină, cu o cilindree mică, 1.3 litri, destinat mașinilor din cadrul grupului și al Alianței Renault - Nissan – Mitsubishi. Cu toate acestea, Dacia nu va primi acest motor, deocamdată, pe niciunul din modelele sale, potrivit informațiilor transmise de Renault pentru Profit.ro.

Un nou motor, cu o cilindree redusă și performanțe ridicate, a fost introdus de Renault în gama sa, pe două modele, pentru început, respectiv Scenic și Grand Scenic. Motorul va fi introdus ulterior și pe restul gamei, precum și la partenerii din Alianță.

Urmărește-ne și pe Google News

Mașinile Mercedes-Benz, parteneri cu Renault în dezvoltarea acestui propulsor, vor beneficia la rândul lor de acest motor pe mai multe modele, în diferite configurații. În mod teoretic, noul Energy TCe 140 (cu versiunile TCe 115 și TCe 160), așa cum este denumit după nomenclatorul comercial – ar trebui să înlocuiască vechiul TCe 130 (1.2 litri), însă practic acest lucru nu se va întâmpla pentru toate modelele.

EXCLUSIV Platformele de transport de tip Uber vor fi reglementate de Putere prin lege, Guvernul vrea să păstreze compania pe piață CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Platformele de transport de tip Uber vor fi reglementate de Putere prin lege, Guvernul vrea să păstreze compania pe piață

Dacia, care utilizează în acest moment motorul 1.2 litri, pe benzină, ar fi vizată direct de această înlocuire, însă planurile Renault nu au în acest moment Duster, cu atât mai puțin Logan sau Sandero, pe lista modelelor care vor primi noul propulsor. Reprezentanții Renault au transmis Profit.ro că marca Dacia nu va primi motorul Energy TCe 140 pe niciunul din modelele sale, cel puțin deocamdată.

„Motorul nu va echipa niciun model Dacia în 2018”, au precizat oficialii Renault. Având în vedere că motorul este destinat în special modelelor din clasa compactă din Alianță, așteptările sunt ca noul motor să ajungă pe Duster până la faceliftul programat în 2021, însă înaintea acestuia va echipa viitorul SUV cu nume de cod „Grand Duster”, pe care Dacia îl va lansa în următorii ani. Date fiind specificațiile motorului, sunt slabe șanse să-l vedem pe familia Logan/Sandero, la momentul lansării celei de-a treia generații, în 2019.

Noul motor din familia Energy TCe este un motor cu injecție directă, la fel ca TCe 130, are o cilindree de 1330 centimetri cubi, și este disponibil în trei variante de putere. TCe 115, de 115 CP, are un un cuplu maxim de 220 Nm, la 1500 rpm, în timp ce puterea maximă se atinge la 4.500 rpm. Acesta va fi oferit doar cu cutie manuală în 6 trepte. TCe 140 va avea puterea maximă de 140 CP la 5.000 rpm, iar cuplul maxim de 240 Nm va fi atins la 1600 rpm. Cea mai puternică versiune a motorului va fi TCe 160, cei 160 CP fiind obținuți la 5.500 rpm, cu un cuplu maxim de 270 Nm, la 1750 rpm. Acesta din urmă, ca și cel intermediar, vor putea fi comandate și cu o cutie automată de tip EDC, în 7 trepte.

EXCLUSIV Importul mașinilor second hand are un impuls serios. Care sunt cele mai cumpărate mașini. Profilul mașinii SH din Germania CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Importul mașinilor second hand are un impuls serios. Care sunt cele mai cumpărate mașini. Profilul mașinii SH din Germania

Consumurile acestor motoare se situează, conform datelor producătorului, calculate pe baza standardelor NEDC, între 5,4 și 5,6 litri/100 km, ceea ce corespunde unei emisii de CO2 de 122 – 124 g/km. Una dintre caracteristicile acestor motoare este stabilitatea cuplului pe o plajă destul demare, până la aproximativ 3.500 rpm, ceea ce îi oferă un comportament superior în diferite situații, simultan cu un consum mai mic de carburant.

Noul motor este produs în uzina din Spania a Grupului Renault, urmând să fie livrat pe mașinile vândute din ianuarie 2018. 

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
duster
tce 140
renault